szukaj: z Glamki.se.pl
sklep online
Skuteczny diety odchudzające, na których nie będziesz głodna

Dieta bez wyrzeczeń. Jesz ile chcesz i chudniesz!

Dieta odchudzająca niekoniecznie musi wiązać się z ciągłym liczeniem kalorii i uczuciem głodu. Istnieją diety, podczas których możesz jeść ile chcesz i chudnąć. Oto najpopularniejsze z nich.

Tagi: dieta Atkinsa, dieta bez efektu jojo, dieta bez wyrzeczeń, dieta Diamondów, dieta dukana, dieta jesz ile chce, dieta Montignaca, dieta odchudzająca, dieta odchudzanie, dieta Ornisha, dieta rozdzielna, dieta South Beach, skuteczna dieta odchudzająca

Dieta bez wyrzeczeń

Dieta bez wyrzeczeń.

fot: sxc.hu

Dieta Dukana

Na diecie Dukana możemy jeść tyle, na ile mamy ochotę i nie przejmować się liczeniem kalorii. Trzeba tylko ściśle trzymać się listy dozwolonych produktów w każdej z czterech faz diety i przestrzegać ich kolejności. W pierwszym etapie możemy jeść tylko chude mięso, drób, ryby, owoce morza, podroby, chude wędliny, chudy nabiał, podroby i jaja. Dozwolone są wszelkie płyny – woda, herbata, kawa, napoje. W drugiej fazie menu z pierwszego etapu uzupełniamy o wybrane warzywa (surowe lub gotowane), w szczególności: sałatę, pomidory, ogórki, szparagi, pory, zielona fasolka, kapusta, grzyby, seler, koper, sałata, cykoria, boćwina, bakłażany, cukinia, papryka, marchew i buraki. W trzecim etapie (faza utrwalania) dołączamy do jadłospisu pełnoziarnisty chleb, ser, ryż, makaron, ryż i ziemniaki, pieczeń z polędwicy wieprzowej oraz owoce z małą zawartością cukru. Dwa razy w tygodniu można zjeść pełen obiad z przystawką i wypić do niego kieliszek czerwonego wina, jednak potem należy na jeden dzień powrócić do pierwszej fazy diety. Czwarty etap diety Dukana trwa już całe życie. Cieszymy się szczupłą sylwetką i przestrzegamy nowych, zdrowszych nawyków żywieniowych, których nauczyliśmy się będąc na diecie, m.in. nie słodzimy napojów, nie smażymy w głębokim oleju, ograniczamy spożywanie słodyczy i wypijamy więcej płynów. Aby utrzymać szczupłą sylwetkę, raz w tygodniu powracamy do menu z fazy pierwszej i pijemy proteinowy koktajl.

Dieta Atkinsa

Dieta Atkinsa jest dietą wysokobiałkową. Zalecane produkty to m.in. mięso, drób, ryby, jaja, ser, owoce morza, mięsa wędzone, awokado, zielona sałata i specjalne ciastka z dodatkami słodzików. W pierwszej fazie diety wykluczone jest spożywanie produktów o wysokiej zawartości węglowodanów. Zamiast cukrów głównym źródłem energii stają się tłuszcze. Dochodzi do procesu metabolicznego zwanego ketozą, podczas którego organizm intensywnie spala tkankę tłuszczową. Dieta Atkinsa opiera się właśnie na podtrzymywaniu takiego stanu jak najdłużej. Możemy jeść tyle, na ile mamy ochotę i tak często jak chcemy, lecz musimy wystrzegać się produktów wysokowęglowodanowych. Żeby ułatwić kontrolę poziomu spożywanych węglowodanów, doktor Atkins zaleca regularne przeprowadzanie testów paskowych do oznaczania stężenia ciał ketonowych w moczu (dostępne w aptekach).

Dieta South Beach

W diecie South Beach nie ma ściśle określonych zasad i nie trzeba liczyć kalorii. Jemy tyle dozwolonych produktów, aby zaspokoić głód. Eliminujemy z jadłospisu szkodliwe węglowodany i tłuszcz a spożywamy tylko te wartościowe dla organizmu. Pierwsza faza diety trwa dwa tygodnie. Spożywamy tylko chude mięso, warzywa niezawierające skrobi, ser o niskiej zawartości tłuszczu, orzechy i nasiona. W drugiej fazie włączamy do jadłospisu produkty o większej zawartości węglowodanów, m.in. zboża, owoce, brązowy ryż, płatki o dużej zawartości błonnika, pieczywo wielozbożowe, owsiankę, czerwone wino. W trzeciej fazie, zwanej „fazą na całe życie, jemy ile chcemy. Można jeść nawet czekoladę i słodkie ciasta, lecz jeśli poczujemy, że znów przybieramy na wadze, powinniśmy powrócić do fazy pierwszej.

Dieta Montignaca

Zdaniem twórcy diety, doktora Montignaca, nadwagę powoduje zły dobór pokarmów i spożywanie produktów o wysokim indeksie glikemicznym. Nie trzeba zatem ograniczać ilości przyjmowanego pokarmu ani liczyć kalorii - wystarczy, że będziemy kontrolować zawartość węglowodanów w pokarmie. Aby to ułatwić, należy korzystać z tabeli produktów dozwolonych w diecie. Zostały w niej sklasyfikowane produkty zawierające „dobre” węglowodany, charakteryzujące się niskim indeksem glikemicznym (IG). W pierwszym etapie diety nie należy łączyć produktów białkowych z węglowodanowymi oraz roślinami strączkowymi. „Dobre” węglowodany (o IG poniżej 22-35) można zestawiać z tłuszczami, zaś węglowodany o IG od 35 do 50 - tylko z warzywami i białkiem. Na śniadanie powinno się spożywać produkty o większej zawartości węglowodanów i małej zawartości białka, obiady powinny składać się z produktów zawierające białko i tłuszcze, kolacje - z lekkiego posiłku węglowodanowo-białkowego lub białkowo-tłuszczowego. Przerwy między posiłkami nie powinny trwać krócej niż 3 godziny, a po posiłku z tłuszczem - 4 godziny. W drugiej fazie diety (na całe życie) utrzymujemy wagę osiągniętą w pierwszym etapie. Spożywamy wszystkie dozwolone produkty w dowolnych ilościach, ograniczamy węglowodanów o IG wyższym niż 50. Możemy pozwolić sobie nawet na słodkie ciasta i deser oraz kieliszek wina, lecz jeśli zauważymy, że znów przybieramy na wadze, powinniśmy cofnąć się do pierwszego etapu diety.

Dieta rozdzielna doktora Haya

Dieta rozdzielna, zwana też dietą Heya, jest bardzo prosta. Polega na niełączeniu w jednym posiłku produktów z grupy białkowej i grupy węglowodanowej. Produkty z obu grup można łączyć tylko z grupą neutralną. Do grupy neutralnej należą warzywa (oprócz ziemniaków i kukurydzy), owoce, nasiona, oleje, oliwa, miód, masło, słodzik, kawa, herbata, soki owocowe i warzywne i woda. Potrawy w diecie rozdzielnej można komponować dowolnie z zachowaniem zasady łączenia grup.

Dieta zgodna z grupą krwi

Dieta zgodna z grupą krwi polega na spożywaniu produktów dopasowanych do posiadanej grupy krwi. Można podczas niej jeść dozwolone produkty w dowolnych ilościach. Dla grupy krwi A polecane są produkty zawierające dużo węglowodanów i mało tłuszczu, ryby, kasze, ciemne pieczywo, otręby, dożo warzyw. Wyklucza się produkty mleczne. Osoby z grupą krwi B powinny spożywać mięso (oprócz wieprzowiny i kurczaka), produkty mleczne, ryby, zboża, soki, chleb orkiszowy. Dla grupy krwi AB polecane są produkty mleczne, jagnięcina, produkty sojowe, jaja, wędliny, ryż i warzywa. Osoby z grupą krwi 0 powinny spożywać dużo białka i mało węglowodanów. Produkty polecane to: mięso, drób, owoce morza, jaja, owoce, warzywa, nabiał. Wykluczone są zboża i produkty mączne.

Dieta Diamondów

Podobnie jak dieta rozdzielna Haya, dieta Diamondów opiera się na łączeniu właściwych grup pokarmów. Twórcy diety opierają się na twierdzeniu, że organizm ludzki jest zdolny trawić w danym czasie tylko jeden rodzaj skoncentrowanego pokarmu (tylko owoce i warzywa nie są pokarmem skoncentrowanym). Żeby nie przeciążać organizmu i ułatwić mu trawienie, powinniśmy spożywać posiłki skomponowane z produktów należących do określonych grup. Węglowodany skoncentrowane (pieczywo, zboża, makarony, gotowane ziemniaki, fasola) można łączyć z tłuszczami i warzywami. Białka (mięso, ryby, produkty mleczne, jaja) można łączyć z warzywami. Ważne jest to, by w jednym posiłku występował tylko jeden produkt białkowy, dlatego połączenie jajek z bekonem jest niedozwolone. Owoce zawsze należy jeść oddzielnie, lecz nie jako deser po posiłku. Warzywa preferowane w diecie to te zawierające dużo wody. Można je jeść oddzielnie lub w połączeniu z innymi produktami.

Dieta Ornisha

Motto diety Ornisha brzmi: „Jedz więcej i chudnij”. Dieta opiera się na produktach o niskiej zawartości tłuszczu za to wysokoenergetycznych. Zaleca się spożywanie pieczywa, ziaren zbóż, warzyw, makaronów, ryżu, owoców i roślin strączkowych oraz wykluczenie mięsa, drobiu, owoców morza, masła, oleju, cukru i alkoholu. Niedogodnością diety może być zakaz spożywania mięsa i przejście na wegetariański styl życia, lecz dania kuchni Ornisha umiejętnie zapełniają tę lukę. Potrawy są treściwe i sycące. Możemy jeść dozwolone produkty w dowolnych ilościach, lecz musimy pilnować, by zawartość tłuszczu w jednej porcji nie przekraczała 2 g.

Autor: JW

Zdjęcia: sxc.hu

Publikacja: 13.07.2012, Aktualizacja:

Zobacz również
Jak szybko schudnąć? Zacznij od zlikwidowania... wrogów odchudzania
Jak szybko schudnąć? Zacznij od zlikwidowania...

Jak szybko schudnąć? Pierwsza wcale nie musi być dieta czy wybór odpowiednich ćwiczeń wyszczuplających. Aby odchudzanie przyniosło oczekiwane efekty, przede wszystkim powinnaś zastanowić się, gdzie ukrywają "wrogowie" odchudzania, przez których mimo starań ...