szukaj: z Glamki.se.pl
sklep online
Skuteczny program, który pomoże odzyskać figurę i utrzymać ją już na zawsze

Jem i chudnę? To możliwe. Poznaj zasady diety niełączenia

Dieta niełączenia to nie tyle dieta, co program żywieniowy na całe życie. Wreszcie możesz jeść to, na co masz ochotę, jednocześnie poprawiając zdrowie, sprawność i chudnąc - skutecznie i bez efektu jojo. Chcesz mieć płaski brzuch? To do dzieła!

Tagi: dieta, dieta niełączenia, diety, jak pozbyć się tłuszczu, jak przyspieszyć metabolizm, jak schudnąć, jak skutecznie schudnąć, jak szybko schudnąć, jem i chudnę, odchudzanie, płaski brzuch, skuteczna dieta, sposoby na płaski brzuch

Jem i chudnę? To możliwe. Poznaj zasady diety niełączenia

Aby centymetr wskazywał coraz mniej centymetrów, zdecyduj się na dietę!

fot: sxc.hu

Jak schudnąć? Jak jeść, żeby nie przytyć? Jak przyspieszyć przemianę materii? To pytanie pojawia się w głowie wielu z nas tuż przed zbliżającą się wiosną. Naturalnie jedynym rozwiązaniem jest przejście na dietę i rozpoczęcie regularnych ćwiczeń. Ale, aby to okazało się skuteczne, należy podejść do zagadnienia rozsądnie.

Diety nie zawsze są zdrowe, wybieraj je rozsądnie

Wiele diet odbiera organizmowi pewne potrzebne składniki – np. tłuszcze lub węglowodany. Do tego, niektóre diety zaburzają równowagę składników mineralnych. Pozbawiają organizm witamin i NNKT, czyli nienasyconych kwasów tłuszczowych, które niezbędne są do tego, aby schudnąć. Większość „cudownych” diet rzeczywiście powoduje szybką utratę wagi, ale z reguły nie na długo. Po diecie powszechny jest efekt jojo, bo bardzo trudno zacząć jeść „normalnie” jednocześnie nie wracając do starych, złych nawyków.

Chcesz schudnąć bez efektu jojo? Wybierz dietę niełączenia

Skuteczną dietą, w właściwie bardziej filozofią odżywiania jest dieta niełączenia. W Polsce w latach 80-tych propagowała ją Maja Błaszczyszyn, ale najbardziej znana jest jako dieta dr Hayo lub Gillian McKeith – opisana przez nią w książce Jesteś tym, co jesz.

Dieta niełączenia nie gwarantuje, co prawda, cudownego schudnięcia kilkunastu kilogramów w ciągu tygodnia (choć i to jest zależne od konkretnego organizmu), za to chudnie się skutecznie i trwale, poza tym dzięki niej człowiek staje się sprawniejszy, zdrowszy, silniejszy i szczęśliwszy.

Najważniejszą ogólną zasadą jest niełączenie białka i węglowodanów w jednym posiłku. Jest to sposób na odżywianie się na całe życie. Gdy nabędziemy nieco wprawy w komponowaniu posiłków, nie powinno nam to sprawiać żadnego problemu. W ten sposób może odżywiać się cała rodzina, ponieważ posiłki są odpowiednio zbilansowane i nie odbieramy organizmowi żadnych potrzebnych dla zdrowia i równowagi składników.

Zasady są bardzo proste – trzymanie się ich sprawi, że schudniesz łatwo i do tego zdrowo.  Jedzenie dzielimy na cztery grupy – możemy sobie wypisać na kartce i powiesić w kuchni w widocznym miejscu, np. na lodówce.

GRUPA 1: BIAŁKA

  • Drób
  • Jajka
  • Jogurty
  • Mleko
  • Ryby
  • Sery
  • Orzechy
  • Mięso - dziczyzna, królik, wieprzowina, wołowina
  • Skorupiaki
  • Soja, tofu i inne produkty sojowe

 

GRUPA 2: WĘGLOWODANY

  • Cukier i słodycze
  • Miód, syrop klonowy
  • Produkty zbożowe, pieczywo, ciasta, herbatniki, pierożki, paszteciki, krakersy, itd.
  • Ziarna zbóż – płatki owsiane, makaron, ryż, kukurydza, żyto, proso, itd.
  • Ziemniaki, kukurydza cukrowa i inne warzywa o dużej zawartości skrobi

GRUPA 3: WARZYWA O NISKIEJ ZAWARTOŚCI SKROBI I TŁUSZCZE

  • Masło
  • Śmietana
  • Nasiona
  • Oliwa i oleje
  • Sałaty, surówki
  • Zioła, przyprawy korzenne i ostre

 

GRUPA 4: OWOCE

  • Wszystkie rodzaje

 

SCHEMAT ŁĄCZENIA GRUP ŻYWNOŚCI

TAK

  • Grupa 1 i 3
  • Grupa 2 i 3
  • Sama grupa 4

NIE

  • Grupa 1 i 2
  • Grupa 1 i 4
  • Grupa 2 i 4
  • Grupa 3 i 4

Przerwy pomiędzy posiłkami powinny wynosić ok. 3 godzin, a owoce można zjeść w odstępie min. pół godziny od innych grup i najlepiej rano, na pusty żołądek.

Autor: eotceten

Zdjęcia: sxc.hu

Publikacja: 27.01.2013, Aktualizacja:

Zobacz również
Liczenie kalorii a indeks glikemiczny, czyli jak schudnąć
Liczenie kalorii a indeks glikemiczny, czyli ...

Próbując zrzucić zbędne kilogramy, mamy obsesję liczenia. Sprawdzamy kaloryczność produktów, szukamy produktów 0% tłuszczu czy 0 kalorii. To błędne koło! Na jakie liczby i wartości warto zwracać uwagę, a o których zapomnieć ...

Trening fizyczny wymusza konieczność zmiany diety [WIDEO]
Trening fizyczny wymusza konieczność zmiany diety ...

Osoby, które decydują się na większą aktywność fizyczną i rozpoczynają intensywne treningi, powinny zmienić sposób odżywiania. Przede wszystkim muszą ograniczyć produkty wysokokaloryczne, a włączyć do diety te, które są źródłem energii. Dietetycy ...