szukaj: z Glamki.se.pl
sklep online
Agieszka Maciąg: zdrowa dieta kluczem do pięknej sylwetki

Dieta Agnieszki Maciąg. Jaka dieta zapewnia Agnieszce Maciąg idealną figurę?

Dieta Agnieszki Maciąg to raczej pomysł na zdrowe odżywianie niż zbiór konkretnych dietetycznych zaleceń. Agnieszka Maciąg przeszła bowiem długą drogę, od zagubionej w dietach modelki, po świadomą wartości odżywczych produktów mamę.

Tagi: Agnieszka Maciąg, Agnieszka Maciąg dieta, Agnieszka Maciąg dieta niełączenia, co jeść żeby schudnąć, dieta, dieta Agnieszki Maciąg, dieta niełączenia, jak schudnąć, jak szybko schudnąć, zdrowe odżywianie

Dieta Agnieszki Maciąg. Jaka dieta zapewnia Agnieszce Maciąg idealną figurę?

Dieta Agnieszki Maciag jest wynikową jej eksperymentowania w kuchni, doświadczeniami modelki i wskazówek dietetyków

fot: WBF

Dieta Agnieszki Maciąg: trudne początki zdrowego odżywiania

Agnieszka Maciąg-Wolańska w wywiadach i programach telewizyjnych chętnie zdradza swój przepis na zdrową dietę. Jednak nie od zawsze wiedziała, jak zachować nie tylko szczupłą sylwetkę, ale i zdrowie. Jako dziecko Agnieszka Maciąg często chorowała. Jej układ odpornościowy był osłabiony, przez co wielokrotnie musiała antybiotykami leczyć się z anginy. Jako początkująca, zabiegana modelka, piła dużo kawy i testowała rozmaite diety, podobnie jak wiele dziewczyn skupionych na pracy. Jednak, to właśnie dzięki modelingowi, rozpoczęła się również jej przygoda ze zdrowym odżywianiem. Kwestie wagi i jedzenia są bolączką wielu modelek, dlatego jedna z nowojorskich agencji skierowała Agnieszkę do dietetyka, w trosce o jej zdrowie. Tak zaczęła się droga polskiej modelki, na której spotkała nie tylko specjalistów żywienia, ale także bioenergoterapeutów, lekarzy Ajurwedy czy praktyków medycyny chińskiej. Te doświadczenia sprawiły, że Agnieszka Maciąg stała się fanką żywności nieoczyszczonej i nieprzetworzonej, pozbawionej konserwantów i innych chemicznych dodatków. Zrozumiała także, że jedzenie może być jednocześnie lekarstwem. 

Dieta Agnieszki Maciąg: pomysły na dietę opisane w książkach

Agnieszka Maciąg jest autorką m.in. dwóch książek, w których zdradza sekrety swojej kuchni i perfekcyjnego wyglądu. Są to: Smak życia, czyli uroda zaczyna się w kuchni (2007) oraz Smak szczęścia, czyli o dietach, modzie, medytacji i kąpieli w płatkach róż (2011). Książki te są doskonałym dowodem na to, że jedzenie zdrowe nie musi być nudne. Agnieszka nie stroni bowiem od eksperymentów kulinarnych i jest otwarta na poznawanie nowych smaków i produktów, które wyłapuje najchętniej podczas podróży zagranicznych. Ceni sobie również polską tradycję. Jej popisowe potrawy na domowe przyjęcia to pieczeń, pstrąg faszerowany, tarta cytrynowa i ciasteczka migdałowo-cytrynowe.

Dieta Agnieszki Maciąg: niełączenie produktów

W wywiadach Agnieszka przyznała, że figurę po pierwszej ciąży pomogła jej odzyskać dieta niełączenia białek z węglowodanami, nazywana również dietą rozdzielną. Ten sposób odżywiania przekonał ją na długo i namówiła na niego także swoich znajomych. Zalecenia tej diety są proste, choć przestawienie się na nie może początkowo dostarczyć pewnych trudności. Głównym celem jest niełączenie w jednym posiłku węglowodanów i białek. Za to każdą z tych grup produktów można podawać z warzywami. Dietę niełączenia propagował amerykański lekarz William Hoyward Hay. Jej elementy znajdziemy także wśród zaleceń Michel Montigniac. Chcąc unikać potraw z białkami i węglowodanami należy oddzielnie spożywać następujące produkty:

Białka: mięso, podroby, ryby, wędliny, skorupiaki, jajka, mleko, sery, soja, nasiona roślin strączkowych, algi, orzechy, zboża pełnoziarniste.

Węglowodany: miód, owoce, cukier, mleko, piwo, zboża, ziemniaki, marchewka, pasternak, brukiew, buraki, nasiona i ziarna roślin strączkowych.

Oznacza to, że na śniadanie możemy zjeść pełnoziarnisty chleb z sałatą i rzodkiewką lub plasterek sera żółtego z tymi samymi warzywami, nie powinniśmy jednak kłaść sera na chleb. Na obiad możemy pozwolić sobie na porcję ryby czy kurczaka z warzywami, jednak nie z ziemniakami czy kaszą (ewentualnie możemy wybrać kaszę z warzywami). Jeśli na kolację zdecydujemy się na jajka, nie wolno nam zagryzać ich chlebem z szynką, zdecydowanie lepsze będą pomidory i pachnący szczypiorek.

Dieta Agnieszki Maciąg: powrót do figury po drugiej ciąży

Pół roku po drugiej ciąży, modelka pojawiła się w kuchni Dzień Dobry TVN. Jej idealna figura zwróciła uwagę nie tylko prowadzącej, Kingi Rusin, która sama jest fanką zdrowego odżywiania. Agnieszka Maciąg przyznała, że z diety niełączenia przeszła na wegetarianizm. Zaczęła częściej stosować len złocisty i owoce goji, a w kuchni TVN zaprezentowała m.in. pomysł na  chlebek bananowy z siemieniem lnianym.
Ponadto, w różnych rozmowach, Agnieszka Maciąg wielokrotnie wskazywała, że aby być zadowolonym ze swojego wyglądu, należy nie tylko zadbać o zawartość lodówki, ale także odnaleźć siebie i życiową harmonię. Wyciszenie w codziennym biegu, jest równie istotne, ponieważ wiele problemów z wagą wynika z nastawienia psychicznego. Agnieszka Maciąg sama trenuje jogę i zawsze znajduje chwilę dla siebie, nawet gdy jej codzienny grafik pozostawia na to niewiele czasu. Starając się utrzymać efekty zdrowego żywienia, Agnieszka zawsze ma w domu potrzebne do gotowania produkty. Warzywa wcześniej kroi i mrozi, przez co unika pretekstów do jedzenia na mieście lub omijania posiłków. Preferuje dania pieczone lub gotowane na parze. Unika rzeczy smażonych, a z fast foodów zrezygnowała zupełnie. Po słodycze sięga okazjonalnie, jednak przestrzega przy tym swojej diety, nie pozwalając, aby drobne przyjemności zepsuły jej zdrowe nawyki. Sekret diety Agnieszki Maciąg wydaje się prosty, każde danie powinno być smaczne, sycące, odżywcze i lekkostrawne, a produkty pozbawione chemicznych dodatków. Zupy z torebki są absolutnie niedozwolone! Agnieszka zdradza także, że między posiłkami pije herbaty, zioła, soki owocowe i warzywne (koniecznie robione w domu), a jako przekąskę wybiera sezonowe owoce. Nie stroni również od przypraw, a na oknie w kuchni ma doniczki z samodzielnie hodowanymi ziołami.

Dieta Agnieszki Maciąg w pigułce:

- produkty nieprzetworzone, bez konserwantów i sztucznych dodatków;
- rezygnacja z mięsa lub dieta niełączenia białek z węglowodanami;
- warzywa i owoce zamiast słodkich i tłustych przekąsek między posiłkami;
- dania lekkostrawne, pieczone lub gotowane na parze;
- dużo ziół, przypraw i nowych, ciekawych smaków, które urozmaicają zdrowe potrawy.

 

POLECAMY: Konkurs dla blogerek! Women Bloxing Club - walcz o nagrody w najlepszym stylu!

Autor: KasiaKujac

Zdjęcia: WBF

Publikacja: 10.04.2013, Aktualizacja:

Zobacz również
Liczenie kalorii a indeks glikemiczny, czyli jak schudnąć
Liczenie kalorii a indeks glikemiczny, czyli ...

Próbując zrzucić zbędne kilogramy, mamy obsesję liczenia. Sprawdzamy kaloryczność produktów, szukamy produktów 0% tłuszczu czy 0 kalorii. To błędne koło! Na jakie liczby i wartości warto zwracać uwagę, a o których zapomnieć ...

Trening fizyczny wymusza konieczność zmiany diety [WIDEO]
Trening fizyczny wymusza konieczność zmiany diety ...

Osoby, które decydują się na większą aktywność fizyczną i rozpoczynają intensywne treningi, powinny zmienić sposób odżywiania. Przede wszystkim muszą ograniczyć produkty wysokokaloryczne, a włączyć do diety te, które są źródłem energii. Dietetycy ...