szukaj: z Glamki.se.pl
sklep online
Porównaj dietę kopenhaską z dietą wysokobiałkową i wybierz dla siebie najlepszy sposób odchudzania

Dieta kopenhaska kontra dieta wysokobiałkowa – na której schudniesz skuteczniej?

Szybka półgłodówka czy długa, złożona dieta? Porównujemy dietę kopenhaską z dietą wysokobiałkową. Na której z nich szybciej schudniesz a na które dłużej utrzymasz szczupłą sylwetkę? Porównaj wyniki i wybierz dietę odpowiednią dla siebie.

Tagi: dieta kopenhaska, dieta na której szybko się chudnie, dieta szybki efekt, dieta wysokobiałkowa, efekt jo-jo, skuteczna dieta, szybka dieta

Dieta kopenhaska czy wysokobiałkowa?

Dieta kopenhaska czy dieta wysokobiałkowa - na której chudnie się skuteczniej?

fot: sxc.hu

Dieta kopenhaska

Czas trwania: 13 dni

Średni spadek wagi: 5-8 kg

Plan diety: Głównym założeniem diety kopenhaskiej jest dostarczanie organizmowi maksymalnie 900 kcal dziennie, czyli znacznie poniżej zalecanej dawki dla dorosłego człowieka. Podstawą jadłospisu jest chude mięso i ryby, poza tym spożywa się warzywa, głównie sałatę, brokuły, szpinak, ogórki i pomidory oraz sporadycznie owoce. Można jeść jajka i chudy twarożek, wykluczone są natomiast produkty o dużej zawartości węglowodanów: pieczywo, ryż, makaron, słodycze i alkohol. Potraw nie wolno przyprawiać solą ani żadnymi przyprawami. Codziennie powinno się wypijać minimum dwa litry niegazowanej wody mineralnej ewentualnie zielonej herbaty. Od ustalonego menu nie można robić żadnych odstępstw jak również trzeba ściśle przestrzegać liczby spożywania posiłków i pory zasiadania do stołu. Dopuszczalne są tylko trzy posiłki dziennie: śniadanie w godzinach 8.00-9.00, obiad (lunch) w godzinach 12.00-14.00 i kolacja zjedzona najpóźniej do godziny osiemnastej. Pomiędzy posiłkami nie wolno podjadać. Ważne jest również to, by nie zamieniać kolejności dni, ponieważ na każdy dzień przypada ściśle określony jadłospis dostarczający odpowiednią liczby kalorii.

Komu polecana: Osobom preferującym szybkie diety, chcącym błyskawicznie zrzucić dużą ilość kilogramów, całkowicie zdrowym, nie mającym niedoborów, cierpliwym, zdyscyplinowanym i nie obawiających się monotonnego jadłospiu.

Efekt: Dieta kopenhaska dostarcza bardzo mało kalorii i składników odżywczych, nie zaspokaja tym samym potrzeb organizmu i w dłuższej perspektywie działa wyczerpująco. Ciało jest odchudzone lecz organizm wygłodzony, zmęczony i na skraju poważnych niedoborów składników odżywczych. W efekcie, tuż po zakończeniu diety, pojawia się efekt jo-jo i wkrótce wracamy do pierwotnej wagi.

Dieta wysokobiałkowa

Czas trwania: 6 tygodni

Średni spadek wagi: W pierwszym tygodniu diety traci się przeciętnie 2-5 kg, w każdym kolejnym tygodniu 1-2 kg.

Plan diety: Opiera się na wytworzeniu i utrzymywaniu stanu ketozy. Jest to sytuacja, w której organizm pozbawiony dawki węglowodanów, czerpie energię ze spalania tkanki tłuszczowej. Tkanka tłuszczowa zostaje zamieniona w ciała ketonowe, które są z kolei wydalane wraz z moczem lub oddechem. Dlatego podczas stosowania diety wysokobiałkowej wiele osób skarży się na nieprzyjemny oddech. Dieta wysokobiałkowa oparta jest na chudym mięsie, drobiu, rybach i owocach morza. W każdej z czterech faz wprowadza się do jadłospisu kolejne produkty, aż będzie można jeść w dowolnych ilościach większość produktów spożywczych.

Komu polecana: Każdemu, kto chce zmienić swoje nawyki żywieniowe w celu zrzucenia zrzuceni wagi lub jej utrzymania na właściwym poziomie, osobom poszukującym kompleksowego planu żywienia na całe życie. Krytycy diet wysokobiałkowych twierdzą, że długi stan ketozy i nadmierne spożywanie tłuszczów zwierzęcych powoduje odkładania się w organizmie szkodliwych produktów przemiany materii, co z kolei przyczynia się to do powstawania chorób nerek i serca. Podczas stosowania diety często dochodzi do zaparć i wzdęć. Dlatego przejście na dietę wysokobiałkową należy koniecznie skonsultować z lekarzem.

Efekt: Dieta wysokobiałkowa to skuteczna dieta odchudzająca i kompleksowy plan żywienia. Zapewnia umiarkowany, rozsądny spadek wagi, dostraja wszystkich niezbędnych składników odżywczych, nie powoduje uczucia głodu i zmęczenia. Łatwa do przestrzegania. O ile nie wrócimy po jej zakończeniu do starych nawyków żywieniowych, efekt jo-jo nam nie grozi.

Autor: JW

Zdjęcia: sxc.hu

Publikacja: 27.07.2012, Aktualizacja:

Zobacz również
Piankowe wybawienie na letnie upały – serum Bioxsine
Piankowe wybawienie na letnie upały – ...

Latem nasze włosy wystawione zostają na ciężką próbę. Z jednej strony upał i wzmożone promieniowanie UV, które może parzyć cebulki naszych włosów. Z drugiej strony często narastający w tym okresie problem ich ...