szukaj: z Glamki.se.pl
sklep online
Jak schudnąć z brzucha?

DIETA NA PŁASKI BRZUCH: jak szybko zrzucić tłuszcz z brzucha i jak zachować płaski brzuch?

Chcesz jak najszybciej zyskać płaski brzuch, a potem cieszyć się nim przez długi czas? Odpowiednia dieta pomoże ci szybko zrzucić tłuszcz z brzucha. Ale musisz też wiedzieć, jak zachować płaski brzuch na długo!

Tagi: ćwiczenia na brzuch, dieta, dieta na płaski brzuch, jak schudnąć z brzucha, jak szybko zrzucić tłuszcz z brzucha, jak zachować płaski brzuch, odchudzanie, odchudzanie brzucha, płaski brzuch, płaski brzuch dieta

DIETA NA PŁASKI BRZUCH: jak szybko zrzucić tłuszcz z brzucha i jak zachować płaski brzuch?

Płaski brzuch to twoje marzenie? Nic prostszego! Zastosuj się do naszych wskazówek!

fot: sxc.hu

Dieta jest kluczowa w walce o płaski brzuch. Odchudzanie brzucha jest najskuteczniejsze, jeśli przez długi czas stosujemy zbilansowaną dietę, połączoną z ćwiczeniami. Ale... wiadomo, jak jest! Często chcemy jak najszybciej widzieć efekty i gotowe jesteśmy stosować restrykcyjną dietę przez kilka dni, byle szybko wcisnąć się w ulubione dżinsy. Restrykcyjna dieta wprawdzie pomoże ci szybko zrzucić tłuszcz z brzucha, ale aby zachować płaski brzuch na długo, potem musisz stosować zbilansowaną dietę. Inaczej twój wysiłek pójdzie na marne, a co gorsza, możesz na własnym brzuchu przekonać się, co to jest efekt jo-jo. Zatem jeśli chcesz szybko zrzucić tłuszcz z brzucha, podziel swoje starania na dwa etapy.

Etap 1: jak szybko zrzucić tłuszcz z brzucha?

Jeśli chcesz szybko mieć płaski brzuch, powinnaś właściwie zrezygnować z wszelkich węglowodanów i znacznie ograniczyć spożywanie tłuszczów. Etap ten powinien trwać nie dłużej niż dwa tygodnie! Na dłuższą metę tak restrykcyjna dieta bardzo zaszkodzi twojemu zdrowiu.

Czego nie wolno ci jeść?

Produkty, o których musisz zapomnieć na tym etapie, to wszelkie produkty zbożowe, a więc pieczywa (nawet pełnoziarniste), makarony, ryż, kasza. Ziemniaki, ze względu na dużą zawartość skrobii, też wyrzuć z jadłospisu. Również niektóre owoce zawierają sporo cukrów (banany, gruszki, winogrona), zatem i one powinny się znaleźć na indeksie produktów zakazanych. Zrezygnuj ze słodzenia kawy czy herbaty, zastąp śmietankę do kawy odtłuszczonym mlekiem. Masło i inne tłuszcze zwierzęce (występujące np. w tłustym mięsie, żółtych serach, śmietanie) to także twoi wrogowie. O takich rzeczach, jak słodycze, słone przekąski i napoje gazowane chyba nie trzeba ci wspominać?

Co możesz jeść?

Praktycznie bez ograniczeń możesz jeść warzywa (poza ziemniakami i warzywami strączkowymi) oraz niektóre owoce ubogie w cukry (np. kwaskowate jabłka, arbuzy). Codzienną dawkę białka zapewnią ci chude mięso, ryby i nabiał – jedz je w dużych ilościach, ale gotowane, duszone lub pieczone, nie smażone! Warzywa strączkowe są dopuszczalne w niewielkich ilościach, mimo że zawierają dużo białka i błonnika. Są bowiem bogate także w węglowodany. One, podobnie jak produkty z pełnoziarnistej mąki, na dłuższą metę pomagają zachować ładną sylwetkę i zdrowie, w pierwszym etapie jednak, kiedy myślimy tylko, jak szybko zrzucić tłuszcz z brzucha, mogą opóźnić efekty. Do sałatek dodawaj tłuszcze nienasycone – olej i oliwę, możesz też posypywać je orzechami lub migdałami. Nie zapomnij o piciu dużych ilości niegazowanej wody mineralnej.

Etap 2: jak zachować płaski brzuch na długo?

Pierwszy etap już za tobą. Spodnie, w które się ledwo mieściłaś, teraz są luźne. Jednak dostrzegasz też inne skutki dość restrykcyjnej diety: jesteś osłabiona i obsesyjnie myślisz o zjedzeniu czegokolwiek poza warzywami i mięsem! Najchętniej spałaszowałabyś talerz frytek, a na deser pączka. Niestety... Nadal musisz uważać, inaczej twój brzuszek błyskawicznie znów się zaokrągli.

Co możesz jeść?

Zacznij od dodania do posiłków pieczywa (koniecznie z mąki pełnoziarnistej – spożywanie dużych ilości białego pieczywa to prosty sposób na ponowne dorobienie się oponki w talii). Nie za dużo – na początek niech będą to dwie cienkie kromki chleba do śniadania. Do obiadu możesz dodawać produkty skrobiowe: ziemniaki (tak, to nieprawda, że one tuczą! 100 gram ziemniaków zawiera jedynie ok. 70 kcal, natomiast sycą one na długo, więc są zalecane w drugim etapie diety na płaski brzuch), brązowy ryż, kaszę z grubego przemiału, makaron (koniecznie ugotowany al dente!). Uwaga: wprowadzaj te produkty do diety stopniowo, zacznij od niewielkich ilości. Częściej jedz warzywa strączkowe zamiast mięsa. Zakazane do tej pory słodkie owoce jedz z dużym umiarem.

Co jest zakazane?

Nadal musisz się wyrzec tłustych mięs, tłustego nabiału i słodyczy. Okazyjnie możesz zjeść jedynie trochę gorzkiej czekolady. Słone przekąski i gazowane napoje to również rzeczy, o których zapomnij na zawsze. Tak samo smażone potrawy – nie tylko zawierają one więcej kalorii niż gotowane, duszone czy pieczone, ale jeszcze działają wzdymająco. Wieczorne piwo lub drinka zastąp czerwonym winem wytrawnym. Chyba że mięsień piwny podoba ci się bardziej niż płaski brzuch!

Ważne wskazówki

Węglowodany spożywaj głównie w pierwszej połowie dnia. Na kolację zjedz coś z dużą zawartością białka – nasycisz się na długo, nie będziesz zatem dojadać przed położeniem się spać. Ostatni posiłek powinnaś jeść na 4 godziny przed snem. Jeśli zgłodniejesz przed pójściem spać, napij się soku warzywnego lub czerwonego, wytrawnego wina. Oszukają one głód, a nie dostarczają wielu kalorii.

Zdjęcia: sxc.hu

Publikacja: 26.01.2013, Aktualizacja:

Zobacz również
Co jeść i czego nie jeść, by mieć PŁASKI BRZUCH? WIDEO
Co jeść i czego nie jeść, ...

Chcesz mieć płaski brzuch? Tak, to możliwe. Czemu nie! Zmień swoje żywieniowe przyzwyczajenia i weź się za ćwiczenia. Podpowiemy ci, co zmienić w diecie, by cieszyć się idealnym brzuszkiem!

ĆWICZENIA NA PŁASKI BRZUCH: jak szybko mieć płaski brzuch? Radzi Janek Bielski [WIDEO]
ĆWICZENIA NA PŁASKI BRZUCH: jak szybko ...

Ćwiczenia na płaski brzuch to według wielu kobiet idealny sposób na świetną sylwetkę. Nic bardziej mylnego. Same treningi nie wystarczą. Potrzebna jest też dieta. Bez odpowiedniego żywienia nie będzie oczekiwanych rezultatów. Jak ...