szukaj: z Glamki.se.pl
sklep online

Dieta zgodna z wiekiem: Co jeść, kiedy masz 20, 30 czy 40 lat?

Dieta to nie tylko metoda zrzucenia kilogramów, ale też sposób na utrzymanie zdrowia i odpowiedniego poziomu składników odżywczych. Sprawdźcie, jak powinnyście odżywiać się jako nastolatki, a jak jako dwudziestolatki i trzydziestolatki!

Tagi: co jeść by przyspieszyć przemianę materii, dieta, dieta dla kobiet po 30., dieta dla nastolatek, dieta zgodna z wiekiem

Dieta zgodna z wiekiem: Co jeść, kiedy masz 20, 30 czy 40 lat?

fot: BULLS

Na nasz metabolizm wpływ mają nie tylko geny, ale też wiek i płeć. Kobiety potrzebują innych składników, kiedy dorastają, innych jako aktywne zawodowo młode panie, a jeszcze innych, w czasie ciąży czy pierwszych oznak menopauzy. Ważne, by dostarczać organizmowi dokładnie tego, czego potrzebuje, a ograniczyć produkty, które mogą mu zaszkodzić. Zobaczcie, jak jeść zgodnie ze swoim wiekiem!

Dieta dla nastolatek i młodych dziewczyn

W tym czasie możesz pozwolić sobie na najwięcej przyjemności! Jesteś aktywna, uprawiasz sport, pracujesz i często wychodzisz z domu, więc spalasz bardzo dużo kalorii. Nie musisz odmawiać sobie deserów czy drobnych przyjemności! Oczywiście są produkty, których w Twojej diecie powinno znajdować się jak najmniej. Uważaj na alkohol, dania instant czy fast foody - w późniejszym wieku mogą spowodować otyłość! To też czas, w którym szczególnie rozwija się Twój mózg - nie zapominaj o kwasach omega-3, które znajdziesz m.in. w rybach i orzechach. Twój organizm podziękuje Ci też za duże porcje wapnia - w późniejszym wieku mogą zapobiec groźnej osteoporozie! Dostarczaj organizmowi odpowiednią ilość kalorii - na odchudzanie przyjdzie jeszcze czas.

Dieta dla kobiet po 30.

W tym czasie metabolizm zaczyna spowalniać i pojawiają się pierwsze oznaki przybierania na wadze. Często po urodzeniu dziecka, kobiety nie wracają już do figury sprzed porodu, a ograniczenie aktywności fizycznej sprzyja powstawaniu tkanki tłuszczowej. Jeśli zauważasz, że trudniej spalasz kalorie, czas dodać do diety większe ilości błonnika, który wspomaga pracę jelit. Znajdziesz go w produktach pełnoziarnistych, jabłkach czy kaszach. Dieta bogata w błonnik pomoże Ci utrzymać odpowiednią wagę, pamiętaj więc, by nie zabrakło go w Twoim codziennym jadłospisie! Włącz też do diety antyutleniacze - pomogą Ci zachować jędrną skórę i opóźnią powstawanie zmarszczek.

Zobacz też: Dieta Rafała Maślaka. Co je Mister Polski? [WIDEO] >>>

Dieta dla kobiet po 50.

To okres menopauzy, a więc najtrudniejszy czas dla każdej kobiety. Huśtawka nastrojów, uderzenia gorąca, a do tego poważne spowolnienie przemiany materii to problemy, z którymi mierzy się w tym czasie każda kobieta. Jeśli odczuwasz oznaki menopauzy, koniecznie ogranicz cukry - to one odkładają się w Twoim organizmie! Zadbaj, by w Twojej diecie nie zabrakło białka, które dla kobiety dojrzałej jest szczególnie ważne. Jedz też mniej - w tym wieku nie ruszasz się tyle, co kiedyś, potrzebujesz więc mniej kalorii.

Autor: J.M.

Zdjęcia: BULLS

Publikacja: 20.10.2014, Aktualizacja:

Zobacz również
Liczenie kalorii a indeks glikemiczny, czyli jak schudnąć
Liczenie kalorii a indeks glikemiczny, czyli ...

Próbując zrzucić zbędne kilogramy, mamy obsesję liczenia. Sprawdzamy kaloryczność produktów, szukamy produktów 0% tłuszczu czy 0 kalorii. To błędne koło! Na jakie liczby i wartości warto zwracać uwagę, a o których zapomnieć ...

Trening fizyczny wymusza konieczność zmiany diety [WIDEO]
Trening fizyczny wymusza konieczność zmiany diety ...

Osoby, które decydują się na większą aktywność fizyczną i rozpoczynają intensywne treningi, powinny zmienić sposób odżywiania. Przede wszystkim muszą ograniczyć produkty wysokokaloryczne, a włączyć do diety te, które są źródłem energii. Dietetycy ...