szukaj: z Glamki.se.pl
sklep online
Powrót do formy bywa trudny, ale nie niemożliwy. Jest na to sposób

PŁASKI BRZUCH - niespełnione marzenie? Jak zacząć i z sukcesem zakończyć cykl przygotowań do lata?

Wrócić do formy, płaskiego brzucha i sylwetki z ubiegłego roku? Takie życzenia składamy sobie w Sylwestra, kiedy większość już marzy o nowej figurze na wiosnę i lato. Jak zwykle łatwo powiedzieć... Kiedy tylko przychodzi nam pomyśleć o zmianie nawyków żywieniowych, ćwiczeniach, ruchu, zmieniamy temat i sięgamy po kolejny batonik. Jak zacząć skuteczną walkę o płaski brzuch?

Tagi: bieganie dla początkujących, bieganie jak spalić tłuszcz, ćwiczenia na płaski brzuch, jak schudnąć z brzucha, jak zacząć biegać, płaski brzuch, płaski brzuch bieganie, płaski brzuch ćwiczenia, płaski brzuch w tydzień

PŁASKI BRZUCH - niespełnione marzenie? Jak zacząć i z sukcesem zakończyć cykl przygotowań do lata?

Bieganie jest łatwe i wyzwala endorfiny

fot: flickr.com

Codziennie przeglądasz kolejne strony kolorowych gazet. Idealne ciała i odpowiednio mały rozmiar ubrań, który doskonale leży na znakomitych modelkach i modelach. Zresztą po co tak daleko sięgać? Mijasz na parkingu sąsiadkę, która już przywdziała kanarkowy kostium, idealnie pasujący do smukłego ciała. Jest źle, czy może być jeszcze gorzej? Oczywiście, choćby wtedy gdy przyjdzie nam się rozebrać na plaży w nadmorskim kurorcie. Mimo przeciwności losu i braku czasu, przyjmujemy wyzwanie.

Strach

Specjaliści mówią, że nie jest dobrym doradcą. Niemniej w naszym przypadku, może być pierwszym bodźcem do działania. Choćby lęk o nasze zdrowie. Kolejne badania, a tu cukier i cholesterol zdecydowanie za wysokie, a ciśnienie skacze z byle powodu. Co zrobić? Cokolwiek! Jakikolwiek ruch, nawet najmniejsza, ale konsekwentna i rzetelna aktywność przybliży nas do zmiany trybu życia, co w szerszej perspektywie poprawi nasze samopoczucie. Metoda małych kroków czy też pracy u podstaw jest najlepsza, zwłaszcza gdy nigdy nie uprawialiśmy żadnego sportu. Może być spacer, ale możemy także wybrać:

Bieganie

Jeden z najlepszych sposobów na rozpoczęcie jakiejkolwiek aktywności, a poza tym nie wymagający specjalnych przygotowań i nakładów finansowych. Korzyści jest mnóstwo, ruch na świeżym powietrzu, wyzwolone endorfiny - czyli hormony szczęścia oraz mnóstwo czasu, by pomyśleć. Nawet nie zdajemy sobie sprawy w jak cudowny sposób biegając możemy oderwać się od rzeczywistości i myśleć o sprawach, które wypędzamy z reguły z naszej głowy, z braku czasu. A podczas biegania? Nic nas nie krępuje i nie ogranicza. Chyba, że biegamy w towarzystwie. Pamiętajmy o wygodnym obuwiu. To właściwie jedyny, większy wydatek, a właściwie inwestycja w płaski brzuch. Warto jednak zaopatrzyć się w obuwie firmowe, przystosowane do różnego podłoża, które zadba o nasze bezpieczeństwo i stawy.

Metoda małych kroków

Początki mogą być trudne. Zmęczenie, wysokie tętno, brak sił. Z reguły po pierwszej rundzie pojawia się: nie dam rady, nie nadaję się. Nic bardziej mylnego! Zacznij od małych odcinków. Biegnij tyle, ile dasz radę: 200 m, 500 m, następnie odpoczywaj pokonując dalszy dystans idąc. Następnie znów kilka minut truchtu i znów spacer. Małymi krokami przyzwyczajaj organizm i mięśnie do wysiłku, stopniowo zwiększając dystans. Przekonasz się, że korzystając z tej metody, bardzo szybko pokonasz pierwszy kilometr, a satysfakcja i zadowolenie z siebie, nie będą miały granic.

Wstyd

Ciekawe co powie sąsiad jak cię zobaczy - słyszymy często od naszych połówek. Nie dajmy się wpędzić w kompleksy. Nawet, gdy początkowo wasz widok w szortach czy innych legginsach, z opaską na włosach może początkowo zdziwić, zarówno bliscy jak i sąsiedzi szybko się przyzwyczają. Bieganie wejdzie do stałego rytuału, jak wyjazd do pracy, wynoszenie śmieci czy spacer z psem. Pamiętajmy również, że z każdą kolejną przebieżką wzbudzamy podziw poprzez naszą konsekwencję i co tu dużo mówić, rosnącą formę i kształtującą się na nowo figurę. A wtedy kompleksy niech mają inni! Pamiętajmy również, że nie trenujemy, by zdobywać mistrzostwo świata. Rozsądek i właściwe rozłożenie sił to podstawa właściwego treningu. Wszak jak mawiał baron Pierre de Coubertin: Nie liczy się wynika, ale uczestnictwo. Miłego biegania!

SPRAWDŹ JAK ZACZĄĆ BIEGAĆ:

Poradnik początkującego biegacza




Autor: mkusy

Zdjęcia: flickr.com

Publikacja: 17.04.2013, Aktualizacja:

Zobacz również
Co jeść i czego nie jeść, by mieć PŁASKI BRZUCH? WIDEO
Co jeść i czego nie jeść, ...

Chcesz mieć płaski brzuch? Tak, to możliwe. Czemu nie! Zmień swoje żywieniowe przyzwyczajenia i weź się za ćwiczenia. Podpowiemy ci, co zmienić w diecie, by cieszyć się idealnym brzuszkiem!

ĆWICZENIA NA PŁASKI BRZUCH: jak szybko mieć płaski brzuch? Radzi Janek Bielski [WIDEO]
ĆWICZENIA NA PŁASKI BRZUCH: jak szybko ...

Ćwiczenia na płaski brzuch to według wielu kobiet idealny sposób na świetną sylwetkę. Nic bardziej mylnego. Same treningi nie wystarczą. Potrzebna jest też dieta. Bez odpowiedniego żywienia nie będzie oczekiwanych rezultatów. Jak ...