szukaj: z Glamki.se.pl
sklep online
Przyspiesz spalanie kalorii, a zaczniesz chudnąć bez wielkich wyrzeczeń!

Jak przyspieszyć metabolizm i sprawić, że odchudzanie będzie skuteczne?

Przygotowujesz się do sylwestra, a wciąż widzisz ślady bożonarodzeniowego łasuchowanie? Podkręć swój metabolizm! Odpowiednia dieta i ćwiczenia sprawią, że spalanie kalorii będzie znacznie szybsze. Wystarczy wprawić swój organizm we właściwy rytm, a będziesz mogła jeść tyle samo co do tej pory i... mimo to chudnąć. Jak przyspieszyć metabolizm? Oto kilka podstawowych rad!

Tagi: boże narodzenie, Boże Narodzenie 2012, dieta, diety, jak przyspieszyć metabolizm, jak schudnąć, jak szybko schudnąć, kalorie, metabolizm, odchudzanie, odchudzanie po świętach, przemiana materii, spalanie kalorii, sylwestrowe kreacje

Jak przyspieszyć swój metabolizm i sprawić, że odchudzanie będzie skuteczne?

Dużo ruchu, zwłaszcza na świeżym powietrzu, pozytywnie wpływa na metabolizm!

W twojej szafie wisi już sylwestrowa kreacja, a ty martwisz się, jak będziesz w niej wyglądać? Co możesz zrobić, jeśli znów podczas świąt Bożego Narodzenia nie mogłaś oprzeć się smakołykom z wigilijnego stołu? Czasu już coraz mniej, ale tym bardziej powinnaś podkręcić swój metabolizm. Jak to zrobić?

Na czym polega przemiana materii, czyli metabolizm? Jest to przekształcanie przez organizm spożytego pokarmu w energię niezbędną do funkcjonowania. Jeśli metabolizm jest szybki, dużo kalorii z każdego posiłku zostaje przetworzonych na energię. Człowiek dobrze funkcjonuje i niewiele kalorii odkłada się mu w tkance tłuszczowej. Jednak wolna przemiana materii sprawia, że organizm jest osłabiony, a kalorie są odkładane w postaci tłuszczu. Wniosek? Jeśli przyspieszysz spalanie kalorii, odchudzanie będzie skuteczniejsze i to bez diety pełnej wyrzeczeń. Zrozumiesz wreszcie, jak to jest, że niektóre dziewczyny mogą jeść za trzech, a i tak pozostaną chudzinkami.

Od czego zależy metabolizm?

Przemiana materii zależy od wielu czynników, m.in. od genów, wieku, płci, wagi, masy mięśniowej, diety i aktywności. Na geny, wiek i płeć nie można nic poradzić, ale inne czynniki są pod twoją kontrolą. Zacznij już dziś podkręcać metabolizm, a może pierwsze efekty dostrzeżesz już po kilku tygodniach.

Im więcej masy mięśniowej, tym lepszy metabolizm

Chcesz na długo przyspieszyć spalanie kalorii przez organizm? Zacznij ćwiczyć. Regularnie. Do zbudowania mięśni najlepsze są ćwiczenia siłowe wykonywane 3 razy w tygodniu z 1-dniową przerwą między treningami. Jeden kilogram masy mięśniowej zużywa około 110-120 kalorii dziennie. Bez żadnego wysiłku! Warto się ruszać nie tylko po to, żeby spalić zbędny tłuszcz, ale i w celu zbudowania mięśni, które gwarantują szybszy metabolizm.

Ćwiczenia interwałowe

Trening interwałowy z przeplataniem ćwiczeń o niskiej intensywności, tymi o wysokiej intensywności sprawia, że twój organizm spala kalorie nie tylko podczas ćwiczeń, ale i parę godzin po ich zakończeniu. Chodzi o to, żeby podnieść tętno. W takich warunkach podkręcasz metabolizm.

Śniadanie przyspiesza metabolizm

Wychodzisz z domu na czczo, pijąc tylko kawę w locie? Sama sobie szkodzisz. Naucz się jeść śniadania. Wartościowy, bogaty w biało i błonnik posiłek zjedzony w ciągu godziny od obudzenia się, rozkręca organizm, wprawia go we właściwy rytm. Po śniadniu łatwiej ci będzie spalić kalorie dostarczone póżniej w ciągu dnia – na lunch czy obiad. I odwrotnie, jeżeli nie zjesz śniadania, twój organizm zwolni obroty i zacznie magazynować energię w postaci tłuszczu. A tego właśnie nie chcemy. Poza tym rezygnowanie ze śniadań sprzyja wieczornemu obżarstwu.

Regularne, małe posiłki poprawiają metabolizm

Maszyna do przetwarzania energii, jaką jest organizm, musi wiedzieć, że regularnie co kilka godzin dostanie paliwo. Jeśli tak się nie dzieje, przechodzi w tryb awaryjny, czyli oszczędnościowy – wtedy metabolizm zwalnia, a organizm zaczyna magazynować kalorie, zamiast je spalać. Dlatego jedzenie 4-5 niewielkich posiłków dziennie jest tak ważne. Jeśli twój organizm będzie wiedział, że codziennie dostanie śniadanie, 3 godziny później lekką przekąskę, potem obiad, a trzy godziny przed snem lekką kolację, nie będzie musiał odkładać tłuszczu na niepewne czasy, zatem będzie mógł wszystkie kalorie przeznaczać na energię.

Sen a przemiana materii

Aby organizm miał szansę dobrze pracować i przetwarzać kalorie na energię, powinnaś spać 7-8 godzin dziennie. Regularne niedosypianie stresuje organizm i powoduje, że metabolizm zwalnia. W miarę możliwości śpij co najmniej 7 godzin. Liczy się też jakość snu. Nie najadaj się na noc, wywietrz sypialnię, powtarzaj co wieczór przed snem podobny rytuał, np. kąpiel, czytanie gazety, przygotowywanie ubrań na następny dzień – po jakimś czasie organizm będzie wiedział, że zaraz czas spać i łatwiej będzie mu się wyciszyć :)

Dieta wysokobiałkowa

Znaną wśród sportowców metodą na przyspieszenie metabolizmu jest zwiększenie spożywania potraw białkowych z jednoczesnym ograniczeniem węglowodanów. Białko nie odkłada się w tkance tłuszczowej, dlatego warto je polubić i uwzględnić w diecie. Co więcej, jego strawienie pochłania dużo energii. Białko znajdziesz w chudych mięsach, rybach i jajach. Zwłaszcza jajka warto często jeść. Sycą, budują mięśnie, przyspieszają metabolizm. Chcesz spalać więcej tłuszczu? Jedz regularnie jajka na śniadanie.

Picie wody

Czy wiesz, że regularne picie dużej ilości niegazowanej wody może przyspieszyć metabolizm nawet o 20-30%? Woda ułatwia transport składników odżywczych, bierze udział w procesach oczyszczania organizmu. Gdy pijesz za mało, organizm odwadnia się, temperatura ciała spada, a to sprzyja odkładaniu się tkanki tłuszczowej. Picie co najmniej 1,5 litra dziennie niegazowanej, źródlanej wody podkręca metabolizm.

Co spowalnia metabolizm?

- nadużywanie alkoholu

- słodycze

- brak snu

- ciągle zmęczenie

- nieregularne posiłki

- brak ruchu

- głodówki

Autor: Magi

Publikacja: 27.12.2012, Aktualizacja:

Zobacz również
Jak skutecznie schudnąć? Część 1: dieta
Jak skutecznie schudnąć? Część 1: dieta

Wiosną kluby fitness przeżywają oblężenie, a kobiety szukają… diety cud. Temat odchudzania powraca niczym bumerang. A to dlatego, że chcemy mieć piękną sylwetkę i czuć się lekko. Jednak często walka o piękną ...