szukaj: z Glamki.se.pl
sklep online
Skuteczna dieta odchudzająca - dieta wysokobiałkowa, niskowęglowodanowa czy niskotłuszczowa?

Na której diecie schudniesz najszybciej?

Dieta Dukana, dieta Montignaca czy dieta Ornisha - na której z tych diet schudniesz najszybciej i zdołasz na długo utrzymać szczupłą sylwetkę? Naukowcy zmierzyli efekty stosowania trzech diet: niskotłuszczowej, wysokobiałkowej i niskowęglowodanowej. Która z nich okazała się najskuteczniejsza?

Tagi: dieta Atkinsa, dieta dukana, dieta GI, dieta Montignaca, dieta niskotłuszczowa, dieta niskowęglowodanowa, dieta odchudzająca, dieta odchudzająca szybki efekt, dieta Ornisha, dieta wysokobiałkowa, skuteczna dieta

Dieta, na której najszybciej schudniesz

Dieta wysokobiałkowa pozwala najszybciej schudnąć.

fot: sxc.hu

To z czego czerpiemy kalorie podczas diety ma niebagatelne znaczenie dla procesu odchudzania. Jak się okazuje, kalorie pozyskiwane z tłuszczów nie są z punktu widzenia metabolizmu takie same jak kalorie pochodzące ze spalania węglowodanów czy białek. Najnowsze badania opublikowane przez "Journal of the American Medical Association" wykazały, że to, ile i jak szybko schudniemy, w dużej mierze wiąże się z rodzajem zastosowanej diety, a ściślej – z rodzajem pokarmu jaki będzie w niej dominował.

Naukowcy wykazali, że niektóre składniki odżywcze gorzej wpływają na spalanie tkanki tłuszczowej niż inne, a więc spowalniają odchudzanie. Przeprowadzono eksperyment na trzech grupach osób otyłych. Każda z grup miała przez cztery tygodnie odżywiać się według zaleceń jednej z trzech diet - wysokobiałkowej (takiej jak dieta Dukana i Atkinsa), niskowęglowodanowej (jak dieta Montignaca i GI) i niskotłuszczowej (jak dieta Ornisha).

Przypomnijmy, że w diecie wysokobiałkowej 60 proc. kalorii pochodzi z tłuszczów, 30 proc. z białka, 10 proc z weglowodanów. W diecie niskowęglowodanowej 40 proc. kalorii pochodzi z tłuszczów, 40 proc z węglowodanów i tylko 20 proc. z białka, a w diecie niskotłuszczowej 60 proc. kalorii czerpanych jest z węglowodanów, 20 proc. z tłuszczów i tyle samo z białka.

Jak różne proporcje składników odżywczych wpłynęły na tempo przemiany materii? Okazało się, że najszybsze spalanie tkanki tłuszczowej zaszło podczas stosowania diety wysokobiałkowej. Osoby spożywające więcej białka spalały o 350 kcal więcej niż osoby na diecie, w której udział białek był mniejszy. Nieco gorsza okazała się dieta niskowęglowodanowa a najgorsze wyniki uzyskała grupa stosująca dietę niskotłuszczową. Wyniki są dość zaskakujące, bo wbrew temu, co wydawało się do tej pory oczywiste, okazuje się, że znaczne ograniczenie ilości tłuszczów w codziennej diecie nie przynosi wcale efektywnego spadku wagi.

W opinii naukowców z New Balance Foundation Obesity Prevention Center w Boston Children's Hospital dieta niskotłuszczowa zmniejsza wrażliwość organizmu na działanie insuliny,podnosi poziom trójglicerydów i nie podnosi poziomu dobrego cholesterolu (HDL), a to z kolei przekłada się na niekorzystne działanie dla organizmu i procesu odchudzania. Zatem żeby dieta odchudzająca zadziała, ilość kalorii pochodzących z tłuszczów nie powinna być mniejsza niż 30 procent.

Zdjęcia: sxc.hu

Publikacja: 03.08.2012, Aktualizacja:

Zobacz również
Jak szybko schudnąć? Zacznij od zlikwidowania... wrogów odchudzania
Jak szybko schudnąć? Zacznij od zlikwidowania...

Jak szybko schudnąć? Pierwsza wcale nie musi być dieta czy wybór odpowiednich ćwiczeń wyszczuplających. Aby odchudzanie przyniosło oczekiwane efekty, przede wszystkim powinnaś zastanowić się, gdzie ukrywają "wrogowie" odchudzania, przez których mimo starań ...