szukaj: z Glamki.se.pl
sklep online
Te zasady przydadzą się przy każdej diecie!

Odchudzanie: 10 zasad dla wszystkich odchudzających się

Odchudzasz się? Te 10 prostych zasad to podstawa wielu diet odchudzających. Warto je poznać i stosować, aby utrzymać efekty odchudzania jak najdłużej! Jeśli dbasz o swoją sylwetkę, powinnaś znać je na pamięć.

Tagi: co jeść żeby schudnąć, co jeść żeby schudnąć z brzucha, dieta, dieta na płaski brzuch, diety, jak schudnąć, jak szybko schudnąć, odchudzające dania, odchudzanie, zasady zdrowego żywienia, zdrowe jedzenie

Odchudzanie: 10 zasad dla wszystkich odchudzających się

Odchudzanie nie będzie skuteczne, jeśli nie zmienisz swoich nawyków żywieniowych

fot: sxc.hu

1. Zastanów się nad swoimi dotychczasowymi nawykami żywieniowymi. Czy jesz regularnie? A może twoim problemem jest uzależnienie od słodyczy? Z jakich potraw nie mogłabyś nigdy zrezygnować, a odstawienie których przyjdzie ci z łatwością? Szczere rozliczenie się z samą sobą w kwestii własnej diety, to podstawa sukcesu!


2. Aktywność fizyczna jest konieczna, by odchudzanie było efektywne. Sport uprawiaj regularnie, nieważne czy jest to spacer, taniec czy pilates.


3. Jeśli chcesz schudnąć bez efektu jo-jo, jedz mało i często. Ideałem byłoby spożywanie 5 posiłków dziennie, o stałych porach. Organizm lepiej poradzi sobie wtedy lepiej ze strawieniem pokarmu i przyswojeniem cennych witamin, a ty będziesz czuła się najedzona, pełna energii i lżejsza!


4. Warzywa, warzywa i jeszcze raz warzywa. Wzbogać swoją dietę o nieznane ci do tej pory warzywa i owoce. Jarmuż bogaty w witaminę C,  bakłażan, endywia, fenkuł, kalarepa, karczoch, pasternak, salsefia, szczaw, rukola, roszponka... jest tyle smaków, których jeszcze nie próbowałaś!


5. Pożywne śniadanie to podstawa diety. I nie ma dyskusji :)


6. Słodycze... niewiele jest osób, które ich nie lubią. Są najłatwiejszą do zdobycia i tanią przekąską, dostarczają szybki zastrzyk energii. Niestety, dostarczone przez nie siły równie szybko opadają, a cukier uzależnia jak wszystkie używki. Ogranicz słodkości do minimum i wybieraj tylko te ciastka, dla których naprawdę warto zgrzeszyć.


7. Dieta to nie całe twoje życie. Nie myśl tylko o jedzeniu. Spotkaj się z przyjaciółmi, idź do kina, poczytaj książkę. Dobre samopoczucie dodaje sił do walki ze wszystkimi przeciwnościami, także z nadmiarowymi kilogramami.


8. Nie zapominaj o piciu. Odpowiednie nawodnienie organizmu jest ważne nie tylko w trakcie odchudzania. Kawę i herbatę zamień na herbaty ziołowe, często sięgaj po wodę.


9. Skup się na jedzeniu. Skończ z posiłkami przed telewizorem i komputerem, nie jedz jednocześnie czytając. To nie mit, że nasze oczy też muszą się "najeść".


10. Nie katuj się. Nieważne czy chcesz szybko zrzucić kilka kilo, czy na stałe zmienić swój sposób odżywiania. Jeżeli masz ochotę na hamburgera, frytki albo czekoladowe ciastko, zjedz je. Raz na jakiś czas trochę szaleństwa nie zaszkodzi i pozwoli ci nie znienawidzić odchudzania i wszystkich diet świata.

Autor: Kasia Kujac

Zdjęcia: sxc.hu

Publikacja: 14.04.2013, Aktualizacja:

Zobacz również
Jak skutecznie schudnąć? Część 1: dieta
Jak skutecznie schudnąć? Część 1: dieta

Wiosną kluby fitness przeżywają oblężenie, a kobiety szukają… diety cud. Temat odchudzania powraca niczym bumerang. A to dlatego, że chcemy mieć piękną sylwetkę i czuć się lekko. Jednak często walka o piękną ...