szukaj: z Glamki.se.pl
sklep online
Jak schudnąć na brzuchu? Dieta na brzuch

Odchudzanie brzucha. Jak szybko schudnąć na brzuchu?

Odchudzanie brzucha oznacza działanie na wielu frontach. Dieta to wstęp, ale niestety nie istnieje jedna dieta, która pozwoli odchudzić szybko i skutecznie sam brzuch. Konieczne będzie przekonanie się do aktywności fizycznej. Ćwiczenia nie muszą być ciężkie. Najważniejsza jest systematyczność!

Tagi: dieta, dieta odchudzająca, duży brzuch, jak odchudzić brzuch, odchudzanie brzucha, odchudzanie brzucha u kobiet, odchudzanie brzucha u mężczyzn, oponka na brzuchu, wystający brzuch, wzdęty brzuch

Odchudzanie brzucha. Jak szybko schudnąć na brzuchu?

Jeśli nie chcesz latem chować brzuszka np. w materac... przeczytaj, jak go odchudzić :)

fot: sxc.hu

Odchudzenie brzucha wymaga kilku czynników. Po pierwsze zdrowej diety, która pozwoli nie tylko zrzucić zbędne kilogramy, ale także uniknąć wzdęć, które często potęgują wrażenie dużego, wystającego brzuszka. Po drugie, pozbycie się nieeleganckiej "oponki" wymaga... "brzuszków", czyli odpowiednich, regularnych ćwiczeń.

Odchudzanie brzucha: zdrowa dieta

Odchudzić brzuch można stosunkowo łatwo i szybko, wymaga to jednak dobrania odpowiedniej dla siebie diety, która pozwoli przywrócić prawidłowe BMI. Taka dieta powinna być długotrwała. Powolny spadek kilogramów jest zazwyczaj bardziej skuteczny, a wyrobione w trakcie kuracji zdrowe nawyki żywieniowe sprawią, że duży brzuch nie pojawi się znów zbyt prędko. Niezależnie od tego czy zdecydujesz się na dietę redukującą ilość kalorii, opartą na jednym składniku, oczyszczającą czy inną, zwróć uwagę, aby była to dieta lekkostrawna.

Brzuch widocznie zmniejszy się, gdy odstawisz napoje gazowane, surowe owoce i warzywa (zwłaszcza te wzdymające), fast foody, smażone potrawy, suszone owoce, a w niektórych wypadkach także mleko i produkty mączne. Zredukuj do minimum ilość spożywanego czerwonego mięsa. Zastąp je drobiem i rybami, z dodatkiem dużej ilości warzyw gotowanych na parze i kilkoma łyżkami kaszy (gryczana, jaglana, jęczmienna, quinoa - wybierz tę, którą lubisz najbardziej). Nie bój się świeżych ziół i ulubionych przypraw, które urozmaicą dietę. Za to zrezygnuj na jakiś czas ze słodyczy, słonych przekąsek, kawy i mocnej herbaty. Zastąp je waflami ryżowymi i zieloną herbatą. Pij 2 litry niegazowanej wody dziennie, zwłaszcza między posiłkami, dzięki temu szybciej oczyścisz organizm ze złogów, które mogą utrudniać trawienie, a to także nie pozostaje bez wpływu na wygląd brzucha.

Odchudzanie brzucha: ćwiczenia

6 Weidera, skalpele Ewy Chodakowskiej... Internet i gazety poświęcone tematyce fitness oferują ci gotowe zestawy ćwiczeń łącznie z filmikami, w których znajdziesz instrukcje wykonywania brzuszków krok po kroku. Jeśli jesteś zdeterminowana, zauważysz wyraźne zmiany w sylwetce już po miesiącu regularnych ćwiczeń. Najlepiej spisz swoje wymiary przed dietą i notuj je co jakiś czas w jej trakcie. Monitorowanie swoich postępów doda ci motywacji i pokaże ile już osiągnęłaś. Czasem nie zauważamy jednego czy dwóch centymetrów mniej w talii, kiedy stoimy przed lustrem, ale ich potwierdzenie na papierze z całą pewnością doda sił do kolejnych ćwiczeń.

POLECAMY: Poznaj przykładowe ćwiczenia na mięśnie brzucha:

Zestaw ćwiczeń 6 Weidera

Odchudzanie brzucha: kosmetyki

Zdania na temat działania kosmetyków przyspieszających spalanie tkanki tłuszczowej są podzielone, jednak z całą pewnością takie preparaty przyczyniają się do wygładzenia i ujędrnienia skóry oraz zredukowania cellulitu, a to duża korzyść dla brzucha, zwłaszcza odchudzonego. Zadbana, lekko i zdrowo opalona skóra także wysmukla i uatrakcyjnia sylwetkę, nawet, jeśli zrzuciłyśmy kilo czy dwa mniej, niż było to w planach.

Autor: KasiaKujac

Zdjęcia: sxc.hu

Publikacja: 23.04.2013, Aktualizacja:

Zobacz również
Liczenie kalorii a indeks glikemiczny, czyli jak schudnąć
Liczenie kalorii a indeks glikemiczny, czyli ...

Próbując zrzucić zbędne kilogramy, mamy obsesję liczenia. Sprawdzamy kaloryczność produktów, szukamy produktów 0% tłuszczu czy 0 kalorii. To błędne koło! Na jakie liczby i wartości warto zwracać uwagę, a o których zapomnieć ...

Trening fizyczny wymusza konieczność zmiany diety [WIDEO]
Trening fizyczny wymusza konieczność zmiany diety ...

Osoby, które decydują się na większą aktywność fizyczną i rozpoczynają intensywne treningi, powinny zmienić sposób odżywiania. Przede wszystkim muszą ograniczyć produkty wysokokaloryczne, a włączyć do diety te, które są źródłem energii. Dietetycy ...