szukaj: z Glamki.se.pl
sklep online
Płaski brzuch: jakich błędów nie popełniać w walce o talię osy

Płaski brzuch i jego wrogowie: jakie błędy popełniamy w walce o płaski brzuch?

Każda z nas chciałaby z dumą prezentować płaski brzuch z ładnie zarysowanymi mięśniami. Dlatego stosujemy różne diety i ćwiczenia na mięśnie brzucha, a mimo to ciągle zamiast nich widzimy nieapetyczny tłuszczyk. To dlatego, że w batalii o płaski brzuch popełniamy strategiczne błędy. Jak ich uniknąć i cieszyć się wspaniale wyrzeźbionym brzuchem?

Tagi: błąd w walce o płaski brzuch, błędy w walce o płaski brzuch, ćwiczenia na mięśnie brzucha, ćwiczenia na płaski brzuch, dieta, diety, mięśnie brzucha, płaski brzuch, walka o płaski brzuch

Płaski brzuch i jego wrogowie: jakie błędy popełniamy w walce o płaski brzuch?

Dieta to podstawa walki o płaski brzuch!

fot: sxc.hu

Walka o płaski brzuch powinna być rozgrywana na kilku frontach jednocześnie. Tymczasem często skupiamy się tylko na jednym. To podstawowy błąd w walce o płaski brzuch. Ćwiczenia na mięśnie brzucha powinny być wspomagane innymi ćwiczeniami, rozsądną dietą, a nawet... odpowiednim ubraniem. Poznaj najczęstsze błędy, jakie popełniamy w walce o płaski brzuch i od dziś ich nie popełniaj!

Błąd 1: Zapominasz o odpowiedniej diecie

Odbębniasz ćwiczenia na płaski brzuch, po czym rozkładasz się na kanapie przed telewizorem z miską chipsów i puszką coli. Przecież zasłużyłaś! Tymczasem nawet najbardziej intensywne ćwiczenia na mięśnie brzucha nic ci nie dadzą, jeśli nie będzie towarzyszyć im odpowiednia dieta. Największymi wrogami płaskiego brzucha są słodycze, słone przekąski, fast foody, napoje gazowane oraz produkty z białej mąki. Natomiast twoimi sprzymierzeńcami okażą się produkty pełnoziarniste, warzywa, chude mięso i ryby. Warto też postawić na warzywa strączkowe. Przyjęło się, że działają wzdymająco, więc są wrogami płaskiego brzucha, ale jeśli będziesz spożywać je często i bez towarzystwa wędlin czy tłuszczów zwierzęcych, przyzwyczaisz się do nich i nie będą tak na ciebie działać. Poza tym są prawdziwą skarbnicą witamin i mikroelementów, zawierają też dużo błonnika, który jest wielkim przyjacielem płaskiego brzucha.

Błąd 2: Garbisz się

Nieodpowiednia postawa to również błąd w walce o płaski brzuch. Garbiąc się, nie tylko wyglądasz nieładnie, ale też osłabiasz mięśnie brzucha. Popracuj nad wyrobieniem sobie nawyku, żeby chodząc, stojąc czy siedząc, mieć plecy wyprostowane, a brzuch wciągnięty. Po kilku tygodniach tak się do tego przyzwyczaisz, że nie będziesz musiała o tym pamiętać, a nawet jeśli rozluźnisz na chwilę mięśnie brzucha, poczujesz dyskomfort i szybko wrócisz do odpowiedniej postawy.

Błąd 3: Pijesz za mało wody

Dorosły człowiek powinien wypijać ok. 2 litrów płynów dziennie, a jeśli pracuje fizycznie lub intensywnie ćwiczy, nawet więcej. Pijąc za mało płynów, zwłaszcza niegazowanej wody mineralnej, szkodzisz nie tylko swojemu zdrowiu, ale i sylwetce. Woda pomaga wypłukać z organizmu toksyny, które odkładają się w komórkach tłuszczowych, ułatwiają powstawanie cellulitu, spowalniają metabolizm i przez to wszystko są przeszkodą w walce o płaski brzuch.

Błąd 4: Za mało sypiasz

Niedobór snu powoduje nadmierną produkcję tzw. hormonu stresu, czyli kortyzolu, który w znacznej mierze jest odpowiedzialny za odkładanie się tłuszczu na brzuchu, zwłaszcza w jego dolnej części. Zatem śpij 7-8 godzin dziennie.

Błąd 5: Nosisz pas wyszczuplający lub za ciasne ubrania

Oczywiście można założyć bieliznę wyszczuplającą lub pas na brzuch, gdy chcesz ładnie się prezentować w sukience wieczorowej. Ale noszenie ich na co dzień jest niekorzystne dla brzucha, podobnie jak za ciasne spodnie. Uciskają one mięśnie brzucha, przez co pogarszają jego ukrwienie. Sprzyja to gromadzeniu się toksyn, przeszkadza natomiast w budowaniu mięśni, a nawet je osłabia.

Błąd 6: Ćwiczysz jednostajnie

Robisz te brzuszki już tak długo, że mogłabyś wykonać ich ze 300 bez większego wysiłku, a efektów nie widać. To dlatego, że ćwiczenia na mięśnie brzucha, jakie wykonujesz, są zbyt jednostajne. Brzuszki są skuteczne, ale jeśli połączysz je z ćwiczeniami na inne mięśnie brzucha. Inaczej mięśnie szybko się przyzwyczajają do jednego tylko ćwiczenia i nie jest ono dla nich już żadnym wyzwaniem. Rób zatem oprócz brzuszków nożyce, skręty tułowia i skłony boczne, angażujące skośne mięśnie brzucha. Dobrze jest też poćwiczyć na piłce – wszelkie ćwiczenia na równowagę wzmacniają wszystkie mięśnie brzucha. Nie zapominaj również o treningu kardio – jest on nieodzowny w walce o płaski brzuch.

Błąd 6: Dbasz o płaski brzuch tylko późną wiosną i latem

A jesienią przestajesz ćwiczyć, za to wracasz do frytek, paluszków i słodyczy, by odłożyć zapasy na zimę... Tymczasem aby walka o płaski brzuch była skuteczna, powinna trwać przez cały rok, nie tylko wtedy, gdy w panice zaczniesz myśleć o pokazaniu się na plaży w bikini...

Błąd 7: Ćwiczysz za często lub za rzadko

Zarówno nieregularne, jak i codzienne ćwiczenia na mięśnie brzucha to nie jest dobry pomysł. Aby trening był skuteczny, powinnaś ćwiczyć co 2-3 dni przynajmniej przez godzinę. Po wysiłku mięśnie muszą mieć czas na regenerację, gdyż wtedy najlepiej się budują. Jeśli im go odbierzesz, ćwicząc już następnego dnia, efekt będzie gorszy. Jeśli z kolei zdążą już zapomnieć o poprzednim treningu, który odbył się tydzień temu, efekt będzie... żaden.

Autor: bond

Zdjęcia: sxc.hu

Publikacja: 20.01.2013, Aktualizacja:

Zobacz również
Co jeść i czego nie jeść, by mieć PŁASKI BRZUCH? WIDEO
Co jeść i czego nie jeść, ...

Chcesz mieć płaski brzuch? Tak, to możliwe. Czemu nie! Zmień swoje żywieniowe przyzwyczajenia i weź się za ćwiczenia. Podpowiemy ci, co zmienić w diecie, by cieszyć się idealnym brzuszkiem!

ĆWICZENIA NA PŁASKI BRZUCH: jak szybko mieć płaski brzuch? Radzi Janek Bielski [WIDEO]
ĆWICZENIA NA PŁASKI BRZUCH: jak szybko ...

Ćwiczenia na płaski brzuch to według wielu kobiet idealny sposób na świetną sylwetkę. Nic bardziej mylnego. Same treningi nie wystarczą. Potrzebna jest też dieta. Bez odpowiedniego żywienia nie będzie oczekiwanych rezultatów. Jak ...