szukaj: z Glamki.se.pl
sklep online
Główne zasady diety 1000kcal

Wszystko o diecie 1000 kcal. Komu i dlaczego poleca się tę dietę?

Dieta 1000 kalorii to jedna z najbardziej znanych i najczęściej polecanych diet o działaniu odchudzającym. Prawidłowo skomponowana dieta dostarcza wszystkich niezbędnych właściwości odżywczych, dzięki czemu daje stabilny i bezpieczny efekt chudnięcia bez niedoborów pokarmowych i efektu jo-jo.

Tagi: co jeść by przyspieszyć przemianę materii, co jeść żeby schudnąć, dieta, dieta 1000 kcal, diety, kalorie, odchudzanie, przepisy z diety 1000 kalorii, tabela kcal, zasady diety

Wszystko o diecie 1000 kcal. Komu i dlaczego poleca się tę dietę?

Nawet dieta 1000 kalorii nie da oczekiwany efektów bez aktywności fizycznej

fot: sxc.hu

Dieta 1000 kcal polega przede wszystkim na dokładnym przeliczaniu kaloryczności spożywanych posiłków. W diecie 1000 kalorii nie może zabraknąć niezbędnych składników odżywczych: białka, węglowodanów i tłuszczy. Jadłospis musi składać się z warzyw, owoców, chudego mięsa, produktów z pełnego ziarna oraz ryb. Należy zrezygnować z słodyczy, zmniejszyć ilość tłustego mięsa, wędlin.

Zabronione jest picie alkoholu, który dostarcza pustych kalorii. Poza tym picie alkoholu zwiększa apetyt na tłuste jedzenie, co może zaszkodzić utrzymaniu diety.

Najważniejsze zasady stosowania diety 1000 kalorii

Woda przyspiesza trawienie i wypełnia żołądek, dlatego zaleca się wypijać jej dziennie około 3 litrów, dla smaku dobrze jest dodać mięte lub cytrynę. Ważnym dopełnieniem kuracji jest wysiłek fizyczny i ruch na świeżym powietrzu. Każda aktywność to krok do sukcesu. Ważne jest żeby robić to, co sprawia nam przyjemność.

Praktyczne rady, jak zbudować jadłospis według diety 1000 kalorii

Dieta 1000 kcal podzielona powinna być na 5 lekkich posiłków o podobnej wartości kalorycznej: śniadanie (200 kcal), II śniadanie (150 kcal), obiad (350 kcal), podwieczorek (100 kcal) oraz kolacja (200 kcal). Tygodniowe, rzetelne stosowanie diety pozwoli pozbyć się 0,5 – 1 kg masy ciała. Taki stopniowy ubytek wagi jest bezpieczny dla organizmu. Kuracja zalecana jest dla osób, które mają problemy z niewielką nadwagą. Dieta nie powinna być stosowana przez osoby pracujące ciężko fizycznie, gdyż ilość dostarczanych kalorii będzie dla nich niewystarczająca. Po miesiącu stosowania diety warto skonsultować się z dietetykiem, w kwestii dalszych zaleceń żywieniowych.

Przykładowy jadłospis:

Śniadanie: 1 bułka pełnoziarnista z chudym twarożkiem, rzodkiewką i szczypiorkiem. Herbata zielona lub kawa z odtłuszczonym mlekiem, bez cukru (190 kcal)

II Śniadanie: 1 brzoskwinia, 1 mały jogurt naturalny (160 kcal)

Obiad: porcja ugotowanego na bulionie warzywnym kurczaka, brązowy ryż, gotowana marchewka (315 kcal)

Podwieczorek: garść orzechów włoskich (120 kcal)

Kolacja: sałatka z świeżych warzyw z dodatkiem tuńczyka w sosie własnym, skropione oliwą z oliwek (190 kcal) Dodatkowo min. 2,5 litra wody niegazowanej.

Autor: Agata Fołtyn

Zdjęcia: sxc.hu

Publikacja: 19.10.2012, Aktualizacja:

Zobacz również
Jak skutecznie schudnąć? Część 1: dieta
Jak skutecznie schudnąć? Część 1: dieta

Wiosną kluby fitness przeżywają oblężenie, a kobiety szukają… diety cud. Temat odchudzania powraca niczym bumerang. A to dlatego, że chcemy mieć piękną sylwetkę i czuć się lekko. Jednak często walka o piękną ...