szukaj: z Glamki.se.pl
sklep online
Jak spalić nadprogramowe kalorie, gdy złamiesz zasady diety?

Zgrzeszyłaś na diecie? Sprawdź, jak naprawić swój błąd

Po tygodniach konsekwentnego trzymania się diety skusiłaś się na tłustego pączka? Nadprogramowe kalorie trzeba jak najszybciej zrzucić, by nie zamieniły się w niechciany tłuszczyk. Jak najskuteczniej spalić nadmiar kalorii, gdy dasz plamę w odchudzaniu? Skorzystaj z tych rad i wybrnij z wpadki obronną ręką!

Tagi: ćwiczenia aerobowe, ćwiczenia siłowe, dieta odchudzająca, jak spalić kalorie, jak spalić nadmiar kalorii, jak spalić tłuszcz

Zgrzeszyłaś na diecie? Sprawdź, jak naprawić swój błąd

Zgrzeszyłaś na diecie? Sprawdź, jak naprawić swój błąd

fot: sxc.hu

Do tej pory uparcie trzymałaś się planu diety, skrupulatnie liczyłaś kalorie, konsekwentnie odmawiałaś sobie tuczących łakoci aż tu powinęła ci się noga. Wystarczyło kilka dni świąt lub impreza u znajomych i przybyło trochę nadprogramowych kalorii. Co wtedy robić? Odbić sobie kilkudniowe obżarstwo głodówką czy spalić ćwiczeniami? Jak wtedy wrócić do diety?

Oto trzy wskazówki, jak skutecznie odkupić grzech łakomstwa.

Nie trać motywacji

Jeden „nielegalny” posiłek lub przekąska nie zniweczą efektu diety lecz kilkudniowa przerwa może już znacząco odbić się na twojej wadze. Niestety każdy dzień odstępstwa od diety to dzień stracony w walce o szczupłą sylwetkę, ale nie należy tracić wiary w siebie. Wspomnij wtedy jak wyglądałaś i jak się czułaś przed rozpoczęciem diety: nieatrakcyjna, niezgrabna grubaska, która z ledwością dopinała spodnie a przy tym zmęczona, ociężała, zupełnie bez kondycji. Pomyśl, że do takiego woje stare nawyki żywieniowe doprowadziły cię do tego stanu. Nie byłaś wtedy zadowolona z siebie, dlatego rozpoczęłaś walkę z nadwagą. Jak dotąd dieta przynosiła rewelacyjne efekty, wszyscy chwalili cię, że świetnie wyglądasz, dlaczego więc znów chcesz wrócić do tego zaniedbanego wyglądu?

Spal kalorie ćwiczeniami

Wzmożona aktywność fizyczna, trening na siłowni, bieganie pozwolą ci szybko pozbyć się naddatku kalorii, jaki zafundowałaś sobie podczas kilku dni swawoli. Powinnaś jednak ustalić, ile kalorii pochłonęłaś wraz z niedozwolonymi produktami. Jeśli nie śledziłaś tego na bieżąco, postaraj się przypomnieć sobie co zjadłaś, następnie odszukaj w tabelach kalorycznych (znajdziesz w Internecie lub księgarniach), ile dany produkt ma kalorii i przelicz według tych danych swoje porcje. Gdy będziesz wiedziała o ile przekroczyłaś swoją dozwoloną dzienną dawkę kalorii, bez problemu dobierzesz odpowiedni rodzaj aktywności i będziesz wiedziała jak długo trzeba ćwiczyć, by spalić tę nadwyżkę. Pamiętaj, że liczy się każda aktywność, nawet sprzątanie domu czy spacer z psem. Ważne, byś ruszała się ponad 30 minut w umiarkowanym tempie.

Podczas zwykłych prac domowych w ciągu godziny możesz spalić 200 kcal, podczas godzinnego: spaceru – 224 kcal, pływania – ponad 500 kcal, aerobiku – prawie 400 kcal, biegania (10 km/h) – ok. 640 kcal, jazdy na rowerze – 350 kcal, lekcji tańca – 390 kcal.

Znając wartość kaloryczną potraw i przekąsek, które zjadłaś, możesz łatwo oszacować, ile musisz się ruszać, by spalić dostarczone kalorie. Przykładowo, żeby spalić pączka o wartości kalorycznej 250 kcal, powinnaś biegać (10 km/h) średnio 23 minuty lub pływać przez 30 minut. Pamiętaj jednak, że najefektywniejsze spalanie tkanki tłuszczowej zachodzi dopiero po 30 minutach treningu w tempie 60-75% wartości tętna maksymalnego, dlatego im dłużej będziesz biegała, pływała lub jeździła na rowerze w tym tempie, tym więcej spalisz kalorii. Nawet jeśli nie wiesz, ile pochłonęłaś nadprogramowych kalorii, po prostu ruszaj się w podanym wyżej tempie co najmniej pół godziny, a możesz być pewna, że uda ci się pozbyć tego naddatku.

Odżywiaj się tak jak do tej pory

Jeśli zdarzyło ci się złamać zasady diety, nie próbuj następnego dnia urządzać głodówki. Nie spalisz w ten sposób nadprogramowych kalorii a tylko zwiększysz pokusę na zwiększenie porcji następnego dnia. Kalorie spal ćwiczeniami i od następnego dnia normalnie kontynuuj odżywianie według planu diety. Postaraj się na przyszłość nie dopuszczać do takich sytuacji, przynajmniej nie zbyt często. Pamiętaj, że każda niedozwolona przekąska oddala cię od upragnionej wagi.

Zdjęcia: sxc.hu

Publikacja: 03.08.2012, Aktualizacja:

Zobacz również
Jak szybko schudnąć? Zacznij od zlikwidowania... wrogów odchudzania
Jak szybko schudnąć? Zacznij od zlikwidowania...

Jak szybko schudnąć? Pierwsza wcale nie musi być dieta czy wybór odpowiednich ćwiczeń wyszczuplających. Aby odchudzanie przyniosło oczekiwane efekty, przede wszystkim powinnaś zastanowić się, gdzie ukrywają "wrogowie" odchudzania, przez których mimo starań ...

Na której diecie schudniesz najszybciej?
Na której diecie schudniesz najszybciej?

Dieta Dukana, dieta Montignaca czy dieta Ornisha - na której z tych diet schudniesz najszybciej i zdołasz na długo utrzymać szczupłą sylwetkę? Naukowcy zmierzyli efekty stosowania trzech diet: niskotłuszczowej, wysokobiałkowej i niskowęglowodanowej. Która ...