szukaj: z Glamki.se.pl
sklep online
Słynne rodziny w świecie mody. Dzieci i rodzeństwo słynnych projektantów i modelek wkraczają w świat mody

W rodzinie siła. Nowe klany opanowują świat mody

Wyczucie stylu i kreatywność dziedziczą w genach. Są świadomi wagi swojego nazwiska i wartości rodzinnej schedy, którą doskonale wykorzystują w budowaniu własnej marki. Świat mody powiększa się o nowe klany i rodzinne duety, zespołowo pracujące na swój sukces.

Tagi: Alice Dellal, Brandollini d’Adda, Carla Delevigne, Daphne Guinness, Felder Felder, Georgia May Jagger, klany modowe, Mary Charteries, Missoni, moda, Rodarte, słynne rodziny w świecie mody, Versace

Rodarte

Siostry Late i Laura Mulleavy razem stworzyły markę Rodarte

fot: BULLS

W maju tego roku Georgia May Jagger została nową twarzą linii odzieżowej „Material Girl” stworzonej przez Madonnę i jej córkę Lourdes. Po kampaniach dla marek Hudson Jeans, Versace i Rimmel to kolejny duży sukces na koncie najmłodszej córki Mika Jaggera i Jerry Hall oraz kolejny rozgłos dla klanu modelek noszącego nazwisko Jagger. Inne modowe rodziny również ostatnio święcą sukcesy: Cara Delevingne, najmłodsza latorośl znanej londyńskiej rodziny Delevigne, jest gwiazdą tegorocznego wiosennego sezonu Burbbery i kolekcji Karla Lagerfelda - Chanel Cruise 2013; Mary Charteries – siostrzenica ikony stylu Daphne Guinness i dalsza krewna projektantek Lulu i Jasmine Guinness, jako muza Louisa Vittona, tradycyjnie już zapozowała do lookbooka jego kolekcji, a jedna z najsłynniejszych modowych dynastii - Missoni , stworzyła wraz z duetem Muzungu limitowaną kolekcję mokasynów.

Świat mody powiększa się o nowe klany i rodzinne duety, zespołowo pracujące na swój sukces. Wiele nazwisk nieprzerwanie od lat nie schodzi z modowego topu bo wciąż pojawiają się nowe pokolenia modelek i projektantów, które je noszą. Warto zaznaczyć, że coraz częściej nie są to modowi celebryci, którzy żyją z odcinania kuponów od rodzinnej sławy lecz ukształtowane i przedsiębiorcze osobowości świadome wartości rodzinnej schedy. Przykładem jest chociażby Moises de la Renta, syna słynnego projektanta Oscara de la Renty, który najwyraźniej dwa lata temu zaprojektował świetną kolekcję koszulek dla Mango czy Margherita Missoni – wnuczka założycieli słynnej włoskiej firmy, która mimo młodego wieku, ma już na koncie kolekcję własnej biżuterii.

Wszystko zostaje w rodzinie

Świat mody nie raz uwodnił, że warto połączyć siły i postawić na rodzinny biznes. Historie legendarnych dynastii modowych jak Versace, Fendi, Missoni, czy Ferragamo udowadniają, że w branży modowej z rodziną wychodzi się dobrze nie tylko na zdjęciach. Prowadzenie biznesu na wzór włoskiej famiglii, przypominającej sprawnie działającą manufakturę, to najstarszy i jak dotąd najskuteczniejszy sposób na odniesie sukcesu w branży modowej. Przykładowo oparta na matriarchalnym modelu firma Missoni angażuje w rodzinny biznes już trzecie pokolenie. Nestorka rodu, Rosita,  jest odpowiedzialna za ogólny nadzór nad wszystkimi projektami, jej córka Angela jest dyrektorem kreatywnym marki, syn Vittorio zajmuje się marketingiem, drugi syn Luca kieruje projektami męskich kolekcji, a wnuczka założycielki Margherita jest modelką i muzą rodziny, która regularnie występuje w kampaniach reklamowych marki.

Podobny jest w innych włoskich firmach: Ferruccio, Giovanna, Leonardo, Massimo i Fulvia tworzą wspólnie markę Salvatore Ferragamo, a domem mody Etro zarządzają obecnie dzieci założyciela – Kean, Veronica, Jacopo i Ippolito. Nie sposób w tym miejscu nie wspomnieć o modowych klanach Brandollini d’Adda czy Guinnes. Nie są to już rodzinne manufaktury, w których nikt nie wychodzi przed szereg, lecz zgrane zespoły modowych indywidualności. Członkinie włoskiego arystokratycznego rodu Brandollini d’Adda to jedne z najświetniejszych person modowej society. Bianca jest wziętą modelką i muzą projektanta Giambattisty Valli, jej siostra - projektantka Coco - ma na swoim koncie współpracę z Oscarem de la Rentą, Albertem Ferrettim, Niną Ricci i Bottegą Venetą a matka Georgina przez lata był muzą domu mody Valentino i jego dyrektorem ds. PR.

Z kolei do znanego irlandzkiego rodu Guinness należy szereg znamienitych osobistości świata mody na czele z legendarną ikoną stylu i muzą Alexandra McQueena, Daphne Guinness. Oprócz niej do rodziny należą Gloria Guinness (jeden z „łabędzi” Trumana Capote), ikona stylu lat 50. i 60. Dolores Guinness, ulubienica Huberta Givenchy Diana Mitford, modelka Diora i Chanel Jasmine Guinness oraz projektantka osobliwych torebek Lulu Guinness. Do klanu należy także modelka i londyńska celebrytka Mary Charteries, którą w świat wielkiej mody wprowadził nie kto inny jak jej słynna ciotka Daphne. Mary ma na swoim koncie współpracę ze śmietanką fotografów i projektantów na czele z Louisem Vittonem, u którego regularnie pozuje do lookbooków. Czy po zakończeniu przez nią kariery modelki skończy się sukcesja w modowym klanie Guinness? Są duże szanse, że nie, w końcu nie na darmo panna Charteries podjęła studia w paryskiej szkole Parsons School of Design na kierunku projektowanie bielizny i strojów kąpielowych.

Siła sióstr

Kilka lat temu świat mody opanował trend rodzinnego uprawiania mody. Jak grzyby po deszczu wyrastają siostrzane zespoły it-girls, które bawią się modą, wyznaczają trendy i inspirują kobiety na całym świecie. Coraz częściej jednak współczesne ikony stylu nie ograniczają się do bycia luksusowymi wieszakami dla najnowszych kolekcji, lecz same zabierają się za projektowanie. Komercyjny sukces bliźniaczek Olsen i należących do nich marek The Row i Elizabeth & James zachęcił inne gwiazdy show biznesu do spróbowania swoich sił w modzie. Za przykładem sióstr Olsen poszły kolejne duety - aktorka Sienna Miller i jej siostra Savannah stojące za marką Twenty8Twelve, piosenkarka Lily Allen i Sarah Owen właścicielki salonu z unikatową kolekcją ubrań vintage Lucy in Disguise czy Beyonce Knowles i jej matka Tina, patronujące marce House of Deréon.

Podobnie jest w high fashion. Obecnie jednym z najgorętszych nazwisk modelingu obok sióstr Delevigne jest Alice Dellal. Brytyjska modelka słynąca z punk rockowego stylu i asymetrycznej fryzury z wygolonym bokiem jest jedną z najciekawszych i najbardziej charakterystycznych twarzy wśród młodego pokolenia modelek. Jej nonszalancki, antymodowy look i nietuzinkowa osobowość szybko zwróciły uwagę projektantów i słynnych fotografów mody, którzy widocznie znudzili się konwencjonalną urodą jej koleżanek po fachu. W 2008 roku Alice była twarzą denimowej kolekcji Mango i bieliźnianej marki Agent Provocateur, a rok temu dostrzegł ją Karl Lagerfeld i uczynił twarzą kolekcji torebek Chanel Boy wiosna/lato 2012. Bez wątpienia w karierze modelki pomogło jej znane nazwisko. Alice jest córką brazylijskiej supermodelki Adrei Dellal, która w latach 70. święciła sukcesy jako muza Valentino i siostrą projektantki Charlotte Dellal, stojącą za marką Charlotte Olimpia.

Wśród projektantów młodego pokolenia również pojawiło się kilka utalentowanych siostrzanych duetów, m.in. niemieckie bliźniaczki Daniela i Anette Felder, Phoebe i Anette Stephens czy Kate and Laura Mulleavy. Sukcesy stworzonych przez nie marek tylko utwierdzają w przekonaniu, że w biznesie modowym o wiele łatwiej jest się przebić gdy działa się w parze. Bliźniaczki Felder - modelki odkryte przez włoskiego Vouge’a - stworzyły swoją markę Felder Felder w 2006 r., jeszcze podczas studiów w prestiżowej szkole projektowania Central Saint Martins w Londynie. Do tej pory zdążyły wypracować swój niepowtarzalny styl eleganckiej rock'n'roll-chic, do którego największych fanek należą Gwyneth Paltrow, Florence Welch, Alison Mosshart i Estelle. Siostry Stephens stojące za marką oryginalnej biżuterii z metalu Anndra Neen, odniosły sukces zaledwie w ciągu trzech lat. Ich naszyjniki, bransolety i torebki z charakterystycznym motywem kratki nosiły już Michelle Obama, Jessica Alba, Drew Barrymore, Nicole Richie i Anna Paquin.

Na szczególną uwagę zasługuje duet amerykańskich sióstr Mulleavy, tworzących markę Rodarte. Te z pozoru zwyczajne dziewczyny, z lekką nadwagą, chodzące na gale w sweterkach i jeansach, skrywają w sobie nieprzeciętny talent. Za swoje kolekcje otrzymały wiele nagród i wyróżnień przemysłu modowego oraz pochwały od samej Anny Wintour, a ich kolekcje znajdują się w zbiorach nowojorskiego Metropolitan Museum of Art. Siostry Mulleavy nie ograniczają się jedynie do własnej marki - tworzą także limitowane kolekcje dla popularnych sieciówek (Gap i Target) oraz uczestniczą w niezliczonej ilości projektów artystycznych z pogranicza mody, sztuki i filmu. Zajmują się także projektowaniem kostiumów do filmów i sztuk scenicznych. To one stworzyły stroje baletnic do oskarowego obrazu „Czarny Łabędź”. To co wyróżnia ich modę to bardzo kobiece fasony, perfekcyjne zestawienia tkanin, zamiłowanie do detalu i wykorzystanie dawnych technik krawieckich. Ich projekty często prezentowane są na czerwonym dywanie, m.in. przez Tildę Swinton, Cate Blanchett, Keirę Knightley. Na oscarową galę w sukniach sióstr wystąpiły Natalie Portman, Reese Witherspoon i Kirsten Dunst.

Jak widać w wielkim świcie mody zaczyna się robić bardzo rodzinnie i trudno się temu dziwić. Dla najmłodszych przedstawicielek modowych klanów - Georgii Jagger, Alice Dellal, Mary Charteries czy Margherity Missoni świat wielkiej mody to naturalne środowisko, w którym się wychowały, więc wybór ich drogi życiowej jest oczywisty. W przypadku wielu rodzin taka decyzja najmłodszych potomków jest na wagę złota, bo to oznacza przetrwanie nazwiska i rodzinnego dorobku. Te młode damy wbrew pozorom dobrze o tym wiedzą, dlatego zadbały, by tradycyjnie wszystko zostało w rodzinie.

Autor: JW

Zdjęcia: BULLS

Publikacja: 19.07.2012, Aktualizacja:

Zobacz również
Piankowe wybawienie na letnie upały – serum Bioxsine
Piankowe wybawienie na letnie upały – ...

Latem nasze włosy wystawione zostają na ciężką próbę. Z jednej strony upał i wzmożone promieniowanie UV, które może parzyć cebulki naszych włosów. Z drugiej strony często narastający w tym okresie problem ich ...

Mgiełka do włosów Sun Balance
Mgiełka do włosów Sun Balance

Wakacje, morze, wiatr we włosach – jest nam cudownie ale… co z naszymi kosmykami? Niestety nasze włosy nie kochają słońca tak samo jak my. Promieniowanie UV niszczy zawartą w nich melaninę powodując odbarwienia ...

Tutti Frutti Papaja & Tamarillo czyli tropiki Południowej Ameryki
Tutti Frutti Papaja & Tamarillo czyli ...

Niebiańska słodycz papaji połączona z beztroską tamarillo to argentyńsko-meksykańska propozycja Tutti Frutti na podróż do Ameryki Południowej w zaciszu własnej łazienki.  Na egzotyczne wakacje w wersji instant będziemy mogli wybrać się także ...