szukaj: z Glamki.se.pl
sklep online

Z cyklu Na ściance: Ciocia dobra rada, czyli jak zarobić na celebryctwie

Celebryta to ma klawe życie. Ani się nie namęczy, ani specjalnie nie wysili, nawet nie pogrzeszy zbytnio talentem. Lecz pomimo tych ewidentnych ułomności zbiera obfite plony swojej medialności, niejednokrotnie – niejako przy okazji – stając się ekspertem do praktycznie wszystkiego (chociaż znane przysłowie mówi, że jak się jest od wszystkiego, to jest się właściwie od… No właśnie).

Tagi: Anna Jupowicz-Ginalska, celebryci, na ściance, z cyklu na ściance

Gwiazdy kochają buty Kazar! Zobacz, jakie buty wybrały: Anna Mucha, Ola Kisio czy Marcelina Zawadzka

fot: materiały prasowe Pomada Fashion Offic

Istnieje wiele metod spieniężania swojego celebryckiego wizerunku, to znaczy bardzo rzeczowego korzystania z tego, że jest się osobą rozpoznawalną (celowo nie piszę popularną, bo nie zawsze znany = lubiany).

Oto kilka z nich:

1. Na reklamę – to technika najbardziej sprawdzona i dostępna jedynie tym, którzy w danym momencie cieszą się ogromnym rozgłosem (niekoniecznie szacunkiem). Za sygnowanie swoją twarzą /ciałem CZEGOŚ, celebryci zarabiają realne pieniądze i otrzymują PRAWDZIWE produkty do testowania. Nie muszą być nawet utalentowanym aktorem czy piosenkarzem: wystarczy, że w danym momencie ludzie jakoś ich tam kojarzą. I tak na przykład Natalia Siwiec reklamuje kostiumy kąpielowe, a Marta Wierzbicka – bieliznę (dobrze, że nie książki – inaczej byłyby w tej roli mało wiarygodne). Anna Mucha jeździ zaś konkretną marką samochodu, a Małgorzata Socha nosi tylko biżuteryjnego misia. Co prawda często taka celebrytka zamienia się w słup reklamowy, ale w czasach największego prosperity trzeba sumienie odcinać kupony od sławy. Poza tym zrozumcie człowieka: on też musi mieć na bułkę.

2. Na buta – tutaj poziom sławy powinien być na tyle wysoki, by organizatorzy różnego rodzaju pokazików w show roomach/sklepach uznali, iż dane nazwisko przyciągnie uwagę mediów plotkarskich.

Później widzimy, jak liczne zdesperowane celebrytki kłębią się wokół półek i pozują fotografom z obowiązkowo jednym butem / ologowaną torebką / kolczykiem / pudrem lub perfumami. I tak połową pary obuwia zachwycała się Alensandra Kisio, Dorota Gardias czy Klaudia Halejcio. Oczywiście i większym gwiazdom zdarzało się omdlewać na widok pojedynczej szpilki Louboutina, ale i tu istnieje hierarchia: tylko najwięksi mają wstęp na imprezkę warszawskiego butiku przy ul. Moliera 2: resztę zadowalają „iwenty” sieciówek.

3. Na pokaz mody - każde wydarzenie tego typu, bez względu na to, czy chodzi o projektanta znanego, czy też nie – nobilituje celebrytę. Ale oprócz tego, popularni wynoszą z imprez coś jeszcze: oprócz strawy duchowej, rzecz jasna. Mowa o torbach, reklamówkach, walizeczkach – a w każdej z nich o masie giftów od organizatora i sponsorów… Wartość takiego gadżetu potrafi sporo kosztować: każdy, kto kupuje np. markowe perfumy wie, jaka jest ich cena. Tu można je otrzymać za darmo. Oprócz tego w dostępnie pzoostają: karty rabatowe, kupony, zniżki i – oczywiście – najbardziej strzeżone tajemnice polskiego szołbizu.. Gaże za bywanie.

4. Na potomka – o tej metodzie (dyskusyjnej, bo w celu zdobycia sławy i pieniędzy, niejako wylewa się dziecko z kąpielą) już pisałam. Wspomnę więc, że nic tak nie robi usychającym karierom dobrze jak nagłe, czułe na pokaz i bardzo biznesowe, macierzyństwo lub tacierzyńsko.

To nie wszystkie chwyty merkantylizacji sławy: zarobić można na odchudzaniu, ćwiczeniu, zdrowym jedzeniu, projektowaniu własnej linii ubrań (Katarzyna Zielińska i Natasza Urbańska), zagranicznych wojażach, etc., etc. Wystarczy jedynie odpowiednio głośno o tym mówić: tak, żeby głodne każdego suchara media się tym zainteresowały.
Ale po jakie techniki autopromocji sięgać najlepiej?

Oooo, o tym już następnym razem!

Autor: Anna Jupowicz-Ginalska

Zdjęcia: materiały prasowe Pomada Fashion Offic

Publikacja: 20.06.2014, Aktualizacja:

Zobacz również
Z cyklu Na ściance: Prywatny profil społecznościowy
Z cyklu Na ściance: Prywatny profil ...

Celebryci bardzo się starają sprawiać wrażenie, że chronią swoją prywatność. Pomstują na fotoreporterów, grożą sądem za zakłócanie domowego miru, przerywają wywiady (lub strzelają wielkiego focha), gdy jakiś dziennikarz pyta o życie prywatne.

Z cyklu Na ściance: Wakacje bez imprez!
Z cyklu Na ściance: Wakacje bez ...

Dzisiaj koniec roku szkolnego, którego ostatnie tygodnie ciągnęły się jak guma do żucia. Dzieci i młodzież oszaleją ze szczęścia i obietnicy letniej, wariackiej i nieodgadnionej jeszcze przygody, a dorośli skorzystają z przynależnego ...

Z cyklu Na ściance: AA - Antencjoholicy, czyli celebryci w szpitalu
Z cyklu Na ściance: AA - ...

Co Was roztkliwia, łapie za serce, ściska za gardło i doprowadza do łez? Zgaduję. Zapewne będą to psiaczki i kociaki na YouTube, dzieci w każdej ilości i sytuacji oraz pseudofilozoficzne sentencje w ...