szukaj: z Glamki.se.pl
sklep online
Weekend w Warszawie - wycieczka rowerowa w okolice stolicy

Pomysł na wycieczkę rowerową w okolice Warszawy

Wycieczka rowerowa w okolice Warszawy to genialny pomysł na ostatni ciepły weekend w plenerze dla wszystkich stołecznych mieszczuchów. W promieniu 40 kilometrów od stolicy można znaleźć wiele fajnych miejsc. No to jazda!

Tagi: pomysł na weekend w Warszawie, rower, trasy rowerowe warszawa, wycieczka rowerowa, wycieczka w okolice Warszawy

Wycieczka rowerowa w okolice Warszawy

fot: sxc.hu

Jeśli myślisz, że Mazowsze tylko Warszawą stoi, to jesteś w błędzie. Wycieczka rowerowa w okolice Warszawy pozwoli ci odkryć wiele ciekawych miejsc, o istnieniu których może nawet nie wiedziałaś. Nawet jeśli nie masz ochoty na zwiedzanie, po prostu zrób sobie rekreacyjny weekend i wybierz się na przejażdżkę na łono natury. Zielone tereny Lasku Kabackiego, tężnie solankowe w Konstancinie-Jeziornej, urokliwa przyroda Chojnowskiego Parku Krajobrazowego i wiele innych urokliwych miejsc masz prawie pod nosem, dlatego grzechem byłoby ich nie zobaczyć. Przekonana? A więc ruszamy!

Pierwszy etap: Lasek Kabacki

Docierasz tam rowerem lub metrem. Kierujesz się na ścieżkę rowerową przy ulicy Wąwozowej biegnącą do Lasu Kabackiego i na razie trzymasz się jej cały czas. Trasa wycieczki wiedzie niebieskim szlakiem, który na przeciwległym skraju lasu krzyżuje się ze szlakiem zielonym. Wjeżdżamy do Kierszku na ulicę Głowackiego. 250 m dalej droga łączy się z niebieskim szlakiem. Jedziesz prosto, mijając przejazd kolejowy i skręcasz zgodnie ze szlakiem w piaszczystą ścieżkę prowadzącą do Konstancina-Jeziornej. W sumie długość trasy w pierwszym etapie wynosi około 5 km.

Drugi Etap: Konstancin-Jeziorna

Piaszczysta dróżka prowadzi do ulicy Piaseczyńskiej. Jedź nią prosto przez 500 m, po czym skręć w prawo w małą uliczkę. Kieruj się nią do grobli. Szlak dochodzi do mostku nad Jeziorka, za którym łączy się z czarna trasą. Powinnaś jednak skierować się szlakiem niebieskim i skręcić w ul. Sienkiewicza. Wjeżdżasz teraz w rejon tężni solankowych i parku zdrojowego. Można tu zobaczyć zegar słoneczny, olbrzymie głazy narzutowe i zjeść coś w restauracji Zdrowie. Wyjeżdżasz z parku w kierunku skrzyżowania ulic Sienkiewicza i Piłsudskiego. Poszukaj tu oznaczenia szlaku niebieskiego i skieruj się nim w stronę ul. Matejki potem skręć w lewo w ulice Mickiewicza. Dalej ulicą Zakopane dojeżdżasz do ul. Literatów. Tutaj nareszcie możesz się rozpędzić, bo przed tobą długa, prosta, asfaltowa droga wzdłuż rezerwatu Łegi Oborskie. Uwaga ciekawostka: rośnie tu najgrubsza lipa na Mazowszu.

Trzeci etap: Obory

Wjeżdżasz do wsi Obory. Przed wjazdem możesz skręcić w lewo w asfaltową dróżkę prowadzącą do barokowego pałacu Wielopolskich. Jeśli nie masz ochoty na zwiedzanie, tuż przed wjazdem do wioski, powinnaś skręcić w prawo zgodnie z kierunkiem niebieskiego szlaku. Wjeżdżasz do rezerwatu Skarpa Oborska. Dalej szlak ciągnie się przez pola i powraca na asfaltową drogę prowadzącą w dół do rezerwatu Olszyna Łyczyńska.

Czwarty etap: Olszyna Łyczyńska i wieś Gassy

Teraz twoja droga wiedzie przez podmokłe tereny rezerwatu Olszyna Łyczyńska (ok. 300 m). Po wyjechaniu z lasu powinnaś zboczyć z niebieskiego szlaku i skierować się prosto do pobliskiej wsi Gassy. W wiosce dojeżdżasz do rozwidlenia dróg i skręcasz w prawo, kierując się tym samym na wał wiślany. Warto przejechać się po koronie wału – widok na koryto rzeki i rezerwaty na Wiśle są naprawdę wspaniałe.

Piaty etap: Góra śmieciowa

Z wału wjeżdżasz na mostek nad niewielką rzekę o nazwie Jeziorka. Jedziesz prosto w kierunku Góry Śmieciowej. Mijasz przejazd kolejowy, skręcasz w prawo i jedziesz drogą wzdłuż torów. Po prawej stronie widoczna jest zrekultywowana 24-metrowa hałda pyłów z elektrociepłowni Siekierki. Jedziesz prosto i dojeżdżasz do Góry Śmieciowej. Wjeżdżasz na drogę asfaltową i skręcasz w lewo w ulicę Vogla. Tuż przed mostkiem nad Jeziorkiem Powsinkowskim widać pole golfowe w Morysinie. Dalej wjeżdżasz w ulicę Przyczółkową i skręcasz w widoczną po kilkudziesięciu metrach ruchliwą ścieżkę rowerową.

Szósty etap: Wilanów

Dojeżdżasz ścieżką do Wilanowa. Na skrzyżowaniu szlaków skręcasz w lewo na czarny szlak biegnący ulicą Klimczaka. Po kilometrze prostej drogi docierasz do świątyni pw. Opatrzności. Skręcasz w lewo w wyboistą ulicę Kokosową i dojeżdżasz do skarpy, na której skręcasz w prawo w ulicę Imbirową i znowu w prawo w ulicę Nowoursynowską. Ostatni odcinek trasy biegnie ulicą Nugat do stacji metra Imielin. Tutaj powinnaś zakończyć wycieczkę, lecz jeśli starczy ci sił, możesz pojechać stąd do domu na rowerze. Jeśli padasz z nóg po prostu skorzystaj z metra.

Autor: JW

Zdjęcia: sxc.hu

Publikacja: 26.09.2012, Aktualizacja:

Zobacz również
Piankowe wybawienie na letnie upały – serum Bioxsine
Piankowe wybawienie na letnie upały – ...

Latem nasze włosy wystawione zostają na ciężką próbę. Z jednej strony upał i wzmożone promieniowanie UV, które może parzyć cebulki naszych włosów. Z drugiej strony często narastający w tym okresie problem ich ...

Mgiełka do włosów Sun Balance

Wakacje, morze, wiatr we włosach – jest nam cudownie ale… co z naszymi kosmykami? Niestety nasze włosy nie kochają słońca tak samo jak my. Promieniowanie UV niszczy zawartą w nich melaninę powodując odbarwienia ...

Tutti Frutti Papaja & Tamarillo czyli tropiki Południowej Ameryki
Tutti Frutti Papaja & Tamarillo czyli ...

Niebiańska słodycz papaji połączona z beztroską tamarillo to argentyńsko-meksykańska propozycja Tutti Frutti na podróż do Ameryki Południowej w zaciszu własnej łazienki.  Na egzotyczne wakacje w wersji instant będziemy mogli wybrać się także ...